Hej min v70 2,4 d5 m.c. D5244t4
Kører ca 550-600 km på 70 l diesel den starter og kører endelig fint nok
Men giver jeg lidt gas ca 2000 omdrejninger med åben dør og gear vælger i P kan jeg høre luft der fiser ud
Jeg troede det var de 2 orange pakninger imellem turbo og intercooler men nej
Den var ved volvo for at blive tryk prøvet og de mener ikke der er noget galt
Og de kunne ikke svare mig på hvor den luft fise lyd kommer fra de ved heller ik hvorfor den skriver sodfilter fyldt når jeg fx. Kører bag en lastbil på motorvejen ca 90 km/t og trykker klampen i bun så går den den i 3 el 4 gear med vildt mange omd. Og så går den i nødprogram (sodfilter fyldt) Så kan jeg regenerer ved at holde den i 4 gear og med 2500 omd. Så regenerer den igen og 5-7 km sådan så er det intet problem og sodfilter fyldt meddelelsen forsvinder igen når jeg kører over en grav og får en til at gasse lidt op så kommer. Lyden fra bagsiden af motoren altså imellem motor og kabine
Så tænkte på egr ventilen der går der en rør tilbage til turboen kan det være sådan noget ?
Og hvis burden den tryk test så ikke vise sådan noget eller hvordan
Kan man finde en tegning over turbosystemet et eller andet sted på nettet har snart proøvet at søge på alt for at finde sådan en tegning for med alle de rør og slanger så ville det være fint at kunne se om det var en tryk slange el noget
Håber. På hurtig hjælp og på forhånd tak