Knager ved lave hastigheder

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Knager ved lave hastigheder

Indlægaf Kampvognen » tors jun 26, 2014 19:23 pm

Hey der!

Volvo V70 2006 (gammel model) 2,4 170 hk, 310.000km

Vores dejlige volvo som efterhånden har kørt en del km, synes jeg er begyndt at knage lidt når jeg kører langsomt og drejer rimelig skarpt. Altså f.eks på parkeringspladser osv. Ligeledes hvis det er et bumpet område. Tyder dette på noget mere alvorligt, eller skal jeg blot leve med det som naturligt slid og ælde!?!

Derudover. Bilen er hele sit liv serviceret efter servicebogen hos aut. volvo-værksted. Bør jeg blive ved med dette? Jeg kan se der er et specielt basis-service for volvoer som er fyldt 6 år! Jeg tænker dog at det nok også vil være fint at få bremserne adskilt og smurt!?! (Den holder udendøre og kører nu kun ca. 10.000 km pr år.) Kan det betale sig at køre til volvo eller!?!

Forresten, når man har haft rullet vinduet i førersiden ned, og igen vil rulle det op og bruger auto-funktionen kører vinduet helt op og fortsætter ned igen (ca. 10 cm) Hvis jeg manuelt holder knappen mens jeg ruller ruden op sker dette ikke...!?! Mystisk...

Mvh
Rasmus
Kampvognen
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: Knager ved lave hastigheder

Indlægaf JonFreyr » tors jun 26, 2014 20:23 pm

Auto funktionen er nok smart nok til at stoppe og rulle lidt ned hvis den tror noget er i klemme, lyder som noget der kan justeres væk.
Knirkende lyde kunne tyde på slidte tårnlejer, ikke alvorligt og forholdsvis nemme at skifte.
Volvo V70 2,4
JonFreyr
Superbruger
Superbruger

Re: Knager ved lave hastigheder

Indlægaf Kingo » tors jun 26, 2014 22:12 pm

Vedr elruder så kan det fixes med vida - skriv hvor du bor - der er sikkert en i nærheden der vil hjælpe.
Læs evt denne tråd viewtopic.php?f=6&t=9211&p=51287&hilit=Window#p51287
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vangede

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser