Gode råd inden køb af Amazone

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Gode råd inden køb af Amazone

Indlægaf ntt » lør jul 12, 2014 17:31 pm

Hej

Jeg har altid gerne vil have en volvo amazone, lige siden jeg var 18, men forholdene skulle først være til det. og det synes jeg de er ved at være. Så nu kommer tiden hvor jeg skal sætte mig ind i hvilken en jeg så vil have og hvad jeg selv vil lave ved den. Men da jeg brugte søge funktionen her på siden, var det ikke lige til at spotte nogle emner hvor i drøfter det at forbedrede sig til købet og restureringen af en amazone.
Mit ønske går nok hen af vejen sådan her. En 121, 122s eller 122. 3 dørs b18 b20 pas. gerne så original som muligt. Vil jo helts gerne have noget som blir et projekt hvor jeg selv kan gøre det i stand.(Den skal ikke være færdig i morgen)
Nå men hvor startede i jeres research, eller gik i bare ud og købte en amazone i synes om og så kom det bag efter?

Lad mig høre om jeres erfaringer så jeg kan forberede mig på mine egne :-)

God sommer derude køre af sted på mandag med V70 glæder mig allerede :mrgreen:
2.0 V40 140hk 1998 - 2.4 V70 170hk 2005
ntt
Ny bruger
Ny bruger

Re: Gode råd inden køb af Amazone

Indlægaf Sander » tirs jul 15, 2014 10:51 am

Hej nnt

Lignende spørgsmål har været behandlet her, men søgefunktionen er ikke nem, så det skal du ikke klandres for. :D

Først vil jeg lige sige at det var et meget bredt spørgsmål og når du engang er nået til ende og står med en kørende Amazon ( det hedder ikke Amazone )er det ikke sikkert at du er tilfreds. Det er ikke sikkert man rammer rigtigt første gang. Det finder man ud af hen ad vejen. Nu du ikke selv helt har taget en beslutning og søger råd, så vil du mødes af mange meninger om hvad der er lige er godt ved en Amazon. Er det de gamle årgange, de nye, de originale, de 4 dørs, de 2 dørs, herregårdsvognen, osv.
Man næsten kan skaffe alt til en Amazon. Er du ude at se på en bil og du kan se der mangles noget, vil du høre dette blive sagt. Men det koster jo stadig penge. En hel kabine er værd at tage med i betragtning når man ser på bilen. det beskidte kan du rengøre, men det koster at renovere. Det er ikke dyrt med himlen fx, men hvis man summer op med sæder og gummibundmåtten, osv, så er det måske blevet til mange penge. Hvis bilen gerne skal ligne flertallet og ikke være ombygget, så skal bilen du køber heller ikke være det, heller ikke selv om det er en som skal lavet i stand.

Men jeg har da et par spørgsmål

Hvor mange penge vil du poste i.
Vil du selv renovere eller skal det være gjort.
Forresten Har du været på træf og snakket med amazon ejere. Du kan få bunker af info. Du har manden og bilen så du både hører og ser.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Tilbage til Diverse