Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

JanDane skrev:Til mit eget indlæg: Volvo i Holbæk har ikke kunnet finde fejl på bilen. De udskifter et brændstofrelæ og siger, at det nok er det. Fejludlæsning melder intet om ETA eller ETM problemer. Min bil er en 200hk turbo version og har sikkert Bosch ETM gasspjæld. Det kan jeg købe i Sverige for ca 6500. Er der nogen der har erfaring med en 2002 model der pludselig går i "kravl hjem mode" og går ud efter 20 sek? Hjælp!

Caball skrev:JanDane skrev:Til mit eget indlæg: Volvo i Holbæk har ikke kunnet finde fejl på bilen. De udskifter et brændstofrelæ og siger, at det nok er det. Fejludlæsning melder intet om ETA eller ETM problemer. Min bil er en 200hk turbo version og har sikkert Bosch ETM gasspjæld. Det kan jeg købe i Sverige for ca 6500. Er der nogen der har erfaring med en 2002 model der pludselig går i "kravl hjem mode" og går ud efter 20 sek? Hjælp!
Jeg har en kammerat der har en bil nøjagtig magen til din, han oplevede det samme, så skal lige høre ham hvad han gjorde, helt præcist! Kan huske han havde et " hus/spjæld" af og rense af flere omgange, da det var "sodet til/mindre hul".
Vender lige tilbage.

JanDane skrev:I forbindelse med mine mototproblemer har jeg nu fået bilen retur fra Volvo Holbæk. De fandt fejlen - siger de - og det var ikke som antaget af mig selv, min ETM der skulle skiftes eller renses da "der ikke var indkodet fejl fra ETM". Fejlen var i en benzinpumpe og et kredsløb i forbindelse med den i en tankmåler. Benzinpumpe (30761743) med tankamatur samt venstre tankmåler (30645854) er blevet skiftet. Forklaring var, at et kredsløb i tankmåler var gået i udu og havde ødelagt noget elektronik i benzinpumpen og derfor stoppede pumpen engang imellem. Bilen kørte derfra uden problemer, så nu bliver det spændende om fejlen og sporadiske motorstop kommer igen. Indtil videre er jeg blevet 8397kr fattigere. Måske er det rigtigt - det vil tiden vise - men hvis det var den fejl kan alle lære af det.
Jeg ville samtidig tjekke at bilen har et forholdsvis nyt benzinfilter. Jo mere dette filter er stoppet til jo mere belastes benzinpumpen. Et nyt filter er småpenge i det store spil og det tager max 10 minutter at skifte dette på en V70.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster