S80 udstødnings gasser

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

S80 udstødnings gasser

Indlægaf ReneA » søn aug 17, 2014 1:04 am

Så har man lige fået lavet den ene fejl og straks efter kommer den næste.
Motorlampen er lige begyndt at lyse og den melder udstødnings gasser service påkrævet. Jeg har lige skiftet olie på motoren. Kan det være fordi jeg måske lige har fyldt en smule for meget i?
Der er ikke noget at mærke på den, den kører som den skal, tager gassen fint og heller ingen raslelyde fra katten.

Mvh Rene
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Køge

Re: S80 udstødnings gasser

Indlægaf ReneA » søn aug 17, 2014 20:00 pm

Problemet er løst :D . Det lader til det skyldtes lidt for meget motorolie.
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Myginos » søn aug 17, 2014 22:22 pm

"låner" lige din tråd, til et supplerende spørgsmål om samme....Kan for lidt olie (så lidt, så der ingen mærke er på oliepinden) også afgive for meget CO i udstødningen ?.
Myginos
Bruger
Bruger

Indlægaf ReneA » man sep 29, 2014 9:04 am

ReneA skrev:Problemet er løst :D . Det lader til det skyldtes lidt for meget motorolie.

Jeg tager lige tråden op igen, for jeg var lidt hurtig. Problemet er IKKE løst.
Jeg har prøvet at tage plussen fra batteriet og så melder den ikke fejl på udstødningsgasserne, men den kommer tilbage efter relativ kort tids kørsel. Der er stadig intet at mærke på køreegenskaberne. Jeg prøvede også at køre en god lang tur med høje omdrejninger. Dette afhjalp problemet kortvarigt, men fejlen kom tilbage. Jeg har prøvet at gøre det samme flere gange efter, men uden held. Kan den have lagret fejlen, uden der er en egentlig fejl?

Mvh Rene
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf ReneA » tirs sep 30, 2014 22:00 pm

Slet ingen der er kloge på sådan en gammel S80?
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf gälleryd » ons okt 01, 2014 10:04 am

Jeg syntes at du skal få sat en computer på bilen, så man kan få afläst fejlkoder, alt andet er bare gätterier.....der er nok nogen herinde på dette hammer-gode forum, der kan hjälpe dig med dit problem, og måske er hjälpen lige om hjörnet :D .
Er det en diesel, eller en 5 cyl benzin med turbo, uden turbo, er det en 6 cyl (2.9), eller en t6(turbo).....lidt data om bilen ville göre det lidt lettere for folk, så man evt kan hjälpe med problemet.
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf ReneA » ons okt 01, 2014 13:07 pm

gälleryd skrev:Jeg syntes at du skal få sat en computer på bilen, så man kan få afläst fejlkoder, alt andet er bare gätterier.....der er nok nogen herinde på dette hammer-gode forum, der kan hjälpe dig med dit problem, og måske er hjälpen lige om hjörnet :D .
Er det en diesel, eller en 5 cyl benzin med turbo, uden turbo, er det en 6 cyl (2.9), eller en t6(turbo).....lidt data om bilen ville göre det lidt lettere for folk, så man evt kan hjälpe med problemet.

Ja det ville selvfølgelig være lettere med en computer. Er der nogen i nærheden af Køge der kan hjælpe? Det er en 5 cylindret 2.4 benzin 170hp, uden turbo, fra 2000
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf ReneA » lør okt 11, 2014 14:47 pm

Så fik jeg udlæst fejlkoder. Fejl på forreste lambda. Har haft den ude og se, men den ser fin og ren ud, så det hedder nok en ny.
Nogen der ved hvor man køber sådan en frækkert billigt? Den er jo vildt dyr i forhold til den bagerste!
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf ReneA » tirs nov 04, 2014 16:10 pm

Nå det var ikke mange forslag der var til den sag... :roll:
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf gunsmoke » tirs nov 04, 2014 18:48 pm

DEr har været flere indlæg om en sådan fætter. Tror du gør klogest at anvende en orignal og kvalitet koster.
gunsmoke

Indlægaf gälleryd » tirs nov 04, 2014 20:09 pm

Heroppe koster den ca 1500 skr, så det er vel ikke så galt, så det er da bare få det lavet......
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf ReneA » tors nov 06, 2014 23:30 pm

gälleryd skrev:Heroppe koster den ca 1500 skr, så det er vel ikke så galt, så det er da bare få det lavet......

Ja så er det til at overse. Er det volvo i Sverige der har den til den pris?
ReneA
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf gälleryd » fre nov 07, 2014 8:24 am

Nej, det er en jeg kender, som har en skrotplads, men også sälger nye dele, med samme kendte märker som de forskellige bilfabrikanter, bosch, mahle-filter, ja stort set alt, der er 2 stk forskellige til din, hv det er den foreste lambda, en hvor ledning er 620mm(ca2300skr), og en der er 470mm(ca 1400skr), men husk at köbe en, der er samlet i stikket, der findes også löse, og det er noget lort, sådan ser jeg på det :) .
jeg har handlet med lasse i mange år, så ha forstår godt lidt dansk :lol: , og de priser jeg skrev längere oppe, er meca/mekonomen, så jeg vil tro at han er billigere, og det er det samme som Volvo ville sende ud af dören, det er bare ikke i blå volvokasser, men bosh, eller denso, eller vilke märke din bil nu körer med.
Hvis du vil, så kan jeg sende dig en PB med hans tlf nummer, og så kan du selv tale med ham, han kan skaffe stort set alt til Volvo, ja alle biler, og det er nyt, og han har til dem, der bare vil have det billigeste(ikke god kvalitet), og dem der bare vil have det bedste og originale, (og den type er jeg).
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Waltersdorff » fre nov 07, 2014 16:28 pm

Hej Rene A,

Dem her sælger katalysatorer fra Polen formentligt "aflagte" tyske biler. Jeg kender dem ikke, så vil ikke udtale mig om kvalitet og lign., men de kan sikkert skaffe en til dig til en fornuftig pris for original, brugt.

http://www.guloggratis.dk/biler/reserve ... atalysator

Med venlig hilsen

Waltersdorff
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Aarhus

Tilbage til El-system og Instrumenter