V50, 1,6D - partikel filter, bundkar mv.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V50, 1,6D - partikel filter, bundkar mv.

Indlægaf Voldsom volvo » tirs okt 14, 2014 21:07 pm

Hej!

Jeg står i den lidt kedelige situation at jeg desværre har købt en Volvo V50 1,6d årg. 08 med 180.000km på bagen.

Da jeg prøvekørte bilen kørte den normalt og fint.
Morgen efter overtagelsen af bilen var der ingen power i bilen, og den kom med meddelsen "Nedsat motorydelse" Efter nogen tid lyste også motorlampen.

Jeg kørte den derfor på værksted og de havde tester på og sagde at det nok var partikel filteret, men de sagde også de først havde tid til at lave den om 4 uger :( , i samme ombæring ville jeg efter at have læst på dette forum få skiftet bundkaret samt fjernet sien i banjobolten på olie returen.

Men nu kommer spørgsmålene:

Vil i anbefale nogen volvo kendere som kan lave bilen hurtigere til en pris for dødelige mennesker i nordsjælland?

Hvad skal jeg forvente filteret koster og hvor skal det købes?

Er rens af filter eller "ombytter" filter som udgangspunkt et no go.

Er det andre ting jeg i samme ombæring skal få tjekket op på?

På forhånd tak.
Voldsom volvo
Ny bruger
Ny bruger

Re: V50, 1,6D - partikel filter, bundkar mv.

Indlægaf måns » tirs okt 14, 2014 22:15 pm

Virker ikke særlig seriøst at værkstedet har sagt "det er nok" partikelfilteret!! På de der PSA motore behøver man ikke skifte bundkaret..på mit arbejde trækker vi blot aftapningsproppen ud(med en gammel bundprop og en glidehammer),så alt olien kan løbe ud. Det var faktisk Dybroe/Scan Auto(org PSA dele) der anbefalede denne fremgangsmåde,da det giver væsentligt billigere udgift for kunden. Vi har haft en enkelt PSA der smed turboen og ifølge FTZ Hotline er det ikke nødvendigt at fjerne filteret i banjobolten,medmindre der har været nedbrud..hellere sætter udskiftnings intevallet ned til 10-15.000km. Hvis partikelfiltret alligevel skal skiftes,ville jeg vælge at fjerne sien,da filtret sidder i vejen.
Med hensyn til at få renset filtret er der delte meninger. Man kan vel godt sige at det ikke er det optimale,men der er også pokkers til prisforskel!! Vi har lige fået et filter renset på værkstedet og det fungere perfekt..ved ikke i det lange løb..
Håber at du kunne bruge det til noget. Siger ikke dette er det korrekte,men blot hvad vi er blevet anbefalet af div. teknikere.
855 T5 94´
945 2,3 LT 210+hk 330+nm
745 SE 91´
544 B16 61´
måns
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: 4700 Næstved

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj