Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian
Anders_H skrev:Spindellede er det dét, man også kalder bærekugler eller? Og så bøsninger generelt: Bærearme, bærekugler, styrekugler osv osv?
Det skulle være underligt, hvis tre sæt hjul alle skulle ryste, ikke?
Men Klågem, ville jeg ikke kunne mærke bremserne hele tiden, hvis det var dem? Eller mener du bare, at fordi de er nye, er de ikke nødvendigvis fejlfrie?
Anders_H skrev:Du mener, hvis en af bremserne er varme?
Anders_H skrev:Spindellede er det dét, man også kalder bærekugler eller? Og så bøsninger generelt: Bærearme, bærekugler, styrekugler osv osv?
Det skulle være underligt, hvis tre sæt hjul alle skulle ryste, ikke?
Men Klågem, ville jeg ikke kunne mærke bremserne hele tiden, hvis det var dem? Eller mener du bare, at fordi de er nye, er de ikke nødvendigvis fejlfrie?
JonFreyr skrev:Ja det er bærekugler jeg snakker om, tror jeg har brugt for meget tid på de svenske sider lige för tiden men skulle du lave en nedbremsning fra relativt høj hastighed så ville du nok kunne mærke en dårlig skive.
Er det mærkbart hvis du accelerer forbi de 75km/t ? Altså fx. giver den højre fod fra 60 til 90km/t.
Anders_H skrev:...Det skulle være underligt, hvis tre sæt hjul alle skulle ryste, ikke? ...
Anders_H skrev:JonFreyr skrev:Ja det er bærekugler jeg snakker om, tror jeg har brugt for meget tid på de svenske sider lige för tiden men skulle du lave en nedbremsning fra relativt høj hastighed så ville du nok kunne mærke en dårlig skive.
Er det mærkbart hvis du accelerer forbi de 75km/t ? Altså fx. giver den højre fod fra 60 til 90km/t.
Hm det vil jeg give et forsøg.
Bandit skrev:Fidusen ved at få afbalanceret hjulene mens de er monteret, er at alle roterende dele, som har indflydelse ex. nav og bremseskiver, kommer med i afballanceringen.
Jeg havde en lignende oplevelse, da jeg købte ny afbalancerede 18" til min V70'er fra 05.
Omkring 85 km/t kunne jeg mærker vibrationer. Ved monteret afbalancering skulle et af hjulene have ca 5-10 g ekstra, hvorefter problemet var løst.
Husk at opmærke placeringen på navet, når du skifter hjul - ellers risikerer du at de skal afbalanceres igen ved næste montage.
Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster