Kortvarigt tab af trækkraft i V50 Drive

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kortvarigt tab af trækkraft i V50 Drive

Indlægaf aarhus-V50 » ons nov 19, 2014 16:54 pm

Jeg ved ikke om dette er det rette forum at stille spørgsmålet i, da, jeg ikke ved om problemet er mekanisk eller elektrisk. Men nu prøver jeg.

Jeg har en V50 Drive fra 2010/11. Den har passet alle eftersyn, holder forbrugstal og lever i øvrigt op til vores forventninger. Jeg oplever imidlertid ofte (på hver køretur en del gange) at motoren mister trækkraft i ganske kort tid (1 sekund eller deromkring). Det sker altid i accelleration fra at holde stille. Det er ikke sådan at motoren sætter ud. Den mister blot et øjeblik den fulde trækkraft.

Alle filtre er skiftet (tænkte at det kunne være et tilstoppet brændstoffilter) og der er skiftet partikelfilter osv.

Er der nogen der har bud på hvad dette kan være? Det er så lidt at min kone ikke har bemærket noget når hun kører i bilen (det er hende der anvender bilen i det daglige). Jeg håber at nogen kan komme med et bud.

Morten
aarhus-V50
Bruger
Bruger

Re: Kortvarigt tab af trækkraft i V50 Drive

Indlægaf hhgrand » man dec 08, 2014 0:12 am

Tror det kan være din egr ventil som ikke helt kommer som den skal... Det er noget med de mekaniske dele - har samme problem pt. men nu af længerevarende varighed. Vi begynder at forske i kilden. Vi prøver at blænde egr - ventilen og ser hvad der sker, Kan fast fremprovokere det. Laver din bil små ryk når du eks. kører ca. 3000 omdrejninger i 2 eller 3 gear i længere tid. for så er det muligvis din egr. Det er den måde jeg fremprovokerer det på vores.
V70 2,5 tdi aut. 00 - Alt tænkeligt udstyr... rigtig rejsevogn.
V50 1,6D VIP ( hertz bil ) 08
hhgrand
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 7470 Karup

Re: Kortvarigt tab af trækkraft i V50 Drive

Indlægaf aarhus-V50 » man dec 08, 2014 1:07 am

Hej Grand,

Tak for dit svar. Det er godt at få sat et par ord på, så jeg kan starte efterforskningen selv. Jeg må blankt erkende at jeg ikke er mekaniker - på nogen måde :)
Kan du give mig "læse-let" udgaven af hvad der skal gøres, hvis du har ret i din foreløbige diagnose?

De bedste hilsner
Morten
aarhus-V50
Bruger
Bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj