Hej,
Først vil jeg takke dette forum og de mange kloge mennesker som benytter det; Jeg har virkelig læst mange nyttige tråde i forbindelse med min Volvo-jagt.
Jeg købte i forrige weekend, efter længere tids overvejelser og søgen, min første Volvo; En 2008 V50 1.6D Momentum med 105000 km på klokken.
Bil fejler mekanisk intet; En god del af søndagen sidste weekend, gik med rensning af oliesystemet, skift af diverse filtre, oliesien og ikke mindst bundkaret og til min store glæde var der ingen tegn på olieslam, sod eller tilstopning.
Det er dog en lidt en anden historie med det originalt monterede eberspacher fyr som kun lejlighedsvis fungere. Det vil sige når det ikke behøves at fungere.
Når bilen er kold har jeg fx ikke haft held til at starte det via timerfunktionen i instrumentbrættet. Det er heller ikke sikkert det stater som tilskudsvarmer når jeg så kører.
Til gengæld oplever jeg når bilen er varm, at det fint starter som både parkerings- og tilskudsvarmer.
Når jeg udlæser fejlen via VIDA DICE får jeg fejlkoden "CPM-5101 Control module Overheated" og kan i de fastfrosne værdier konstatere at "Ambient temperature" er 33920 ºC (så selvfølgelig skal jeg ikke fyre).
Den temeratur undre mig meget da den viste temperatur i instrumentbrættet altid synes at passe med den tilsyneladende temperatur udenfor. Mig bekendt sidder der kun en ambient temperatur føler i det venstre sidespejl.
Mit spørgsmål er så:
1) Hvad fejler mit fyr?
2) Eller hvor sidder temperatur føleren som må siges at være udenfor spec?
På forhånd tak.
Jesper