Tak for alle svar!
Jeg havde den til mekaniker for at få en tester på for at se om den kunne give et svar på hvad det var - dog uden det store held. Han kaldte bilen en årgangsmodel, noget med at den er lavet lige i overgangsfasen til V70 II og 2.4 motoren. Så testeren kunne ikke rigtig finde ud af hvad model det helt præcist var, men den fandt ingen fejl hverken som 850'er eller en nyere V70 som kunne relateres til at den ikke vil starte.
Han mente dog at det var en temperatur føler, og da den ikke var så dyr at skifter blev det gjort. Samtidig blev der også lavet motor service da han kunne se at jeg snart ville få problemer med nogle af delene, da de så lidt slidte ud. Så der blev også skiftet olie/oliefilter, luftfilter, relæ for indsprøjtning, strømfordelerdæksel, tændrør og rotor, som du også skriver Waltersdorff.
Jeg har ikke fået testet det så meget endnu, da jeg ikke har haft så meget tid. Men har haft den kørt varm en 3-4 gange og så ladet den stå i ca. 30 min - hvor der før var problemer med det tidsinterval, har der indtil videre ikke været problemer med at få den startet igen.
Endnu engang tak for svar så jeg havde noget at gå efter.