Skal jeg sælge eller beholde?
Jeg har en V70 D5 185HK SUMMUM fra 12/2005 med stort set alt i udstyr. Den blev købt brugt i 05/2011 for 8.400 Euro med 176.000KM (Ja, jeg bor i Frankrig; priserne er ikke så tossede - til gengæld betaler vi heller ikke årlige afgifter).
Nu er der næsten gået 4 år og km tælleren står på 246.000 km, jeg har altså kørt 70.000 km uden andre udgifter end service hos Volvo.
Næste service er det store med tandrem, der skal nye bremseskiver på foran og 4 nye dæk på bilen - det vil nok koste 2.500 euro (med vandpumpen skiftet samtidigt)
Bilen kører fint, blev synet i sidste uge uden andre anmærkninger end dæk og bremser.
Jeg kan formentlig sælge den for 6.000 euro i den stand den står i - eller bruge 2.500 euro og beholde den - men hvad kan gå galt rent mekanisk efter 246.000 km i en ellers velholdt bil? Er det turbo'en der er i risiko gruppe, støddæmpere, undervogn eller...? Og hvad er cirka priserne så på diverse poster?
Skal jeg sælge og glæde mig over at have kørt 70.000 km over 4 år for en samlet afskrivning på 2.400 euro - eller sætte gevinsten på rouletten (= investere et større beløb i bilen)?
Jeg er glad nok for den (lidt støjende på motorvej måske), men det er jo også sjovt at prøve noget nyt efter 4 år
Jeg takker på forhånd!