Forskel på Volvo V40 "D2" og "D2 Drive-E" ?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Forskel på Volvo V40 "D2" og "D2 Drive-E" ?

Indlægaf MartinSenderovitz » lør maj 09, 2015 19:26 pm

Kære alle,

Jeg kigger i øjeblikket efter en velholdt brugt Volvo V40 D2, og jeg har set at den findes i en "almindelig" version, der officielt kører 27 km/l og en "Drive-E" version, der kører 29,4 km/l.

Accelerationen (0-100 km/t) er også opgjort lidt forskellig: 12,3 sek. for den "almindelige" D2 og 11,9 sek. for D2 Drive-E.
Det vil sige at Drive-E kører både lidt længere på literen OG er lidt hurtigere(?)
Jeg kan ikke se hvilke (tekniske) forskelle, der er på de to modeller - det ser ud til at være den samme 115 hk diesel motor.

Er der nogle herinde, der ved hvad forskellen på de to modeller er? Teknisk eller på ande måde?

Mange hilsner og på forhånd mange tak for hjælpen,
Martin S., Solrød Strand.
MartinSenderovitz
Ny bruger
Ny bruger

Re: Forskel på Volvo V40 "D2" og "D2 Drive-E" ?

Indlægaf Peter_C » man maj 11, 2015 12:59 pm

Jeg ved fra V50 at den superøkonomiske udgave (hedder vist DriveE SS) bl.a. har Start/Stop automatik (deraf SS formoder jeg)
Det kunne godt være en del af årsagen til den, på papiret, bedre brændstoføkonomi.

Derudover har V50 DriveE SS en utrolig lav tilladt trækkeevne og mit gæt er at den er pakket meget mere ind i plastic rundt omkring for at gøre den vindglat, og det gør at den ikke får nok køling hvis den skal trække noget.

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Midtsjælland

Tilbage til Diverse