Dumt spørgsmål. Skal skifte olie på min gear kasse. Volvo v70 97 manuel gear.
Hvor tapper jeg af og fylder på ????????
Nogen der kan vise ved billed eller forklare.
Tak
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Anders_H skrev:Hvorfor skal du det? Symptomer?

Hansemand skrev:Det skulle ikke undre mig om det er samme sted som på min V70 fra 2000.
På min sidder bundproppen lige indenfor venstre forhjul (for der sidder gearkassen jo.
Du skal nok have bundpladen ned for at se proppen.
Jeg mener påfyldningsproppen sidder lige over (ikke specielt nem at komme til).
Jeg har mit gamle gear stående. Sig til, hvis jeg skal tage et foto af gearet, hvor propperne sidder.

Henning.T skrev:Hansemand skrev:Det skulle ikke undre mig om det er samme sted som på min V70 fra 2000.
På min sidder bundproppen lige indenfor venstre forhjul (for der sidder gearkassen jo.
Du skal nok have bundpladen ned for at se proppen.
Jeg mener påfyldningsproppen sidder lige over (ikke specielt nem at komme til).
Jeg har mit gamle gear stående. Sig til, hvis jeg skal tage et foto af gearet, hvor propperne sidder.
TIL![]()

Waltersdorff skrev:Hej Henning T.
Må jeg henvise til Robert fra Youtube. Han laver nogle formidable forklarende videoer til os med de "gamle" biler 850, S/V70. Her er videoen vedr. olieskrift på manuel gearkasse på V70:
https://www.youtube.com/watch?v=OU0jDN2NUVI
Waltersdorff

gälleryd skrev:Du tager bare venstra forhjul af, og så er der 2 stk, jeg mener det er en 25 mm top, jeg plejer at lösne den överste påfyldingsprop först, så man ikke står og ikke kan få de 2,1 liter olie på, efter man har taget bundproppen af först, men ellers er det let nok, du behöver ikke at tage bundpladen og inderskärm af til gearkasse olieskift.
Det tager max 30 min...

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster