Hej Alle,
Jeg lige har købt en billig nysynet V70 1999, som har kørt 250.000 km, ved den lokale mekaniker. Bilen er købt som bil #2 til korte ture og til en gang imellem at trække en hestetrailer på en halv-lang tur.
Jeg er meget imponeret over hvor dejlig bilen er at køre i (kommer fra en skoda fabia 1.2 greenline).
Umiddelbart har jeg tillid til mekanikeren, der har forstand på volvo'er og har sagt god for at bilen skulle kunne holde at par år (dog uden garanti). Jeg er dog lidt bekymret idet bilen allerede nogen gange har problemer med at holde stabil tomgang. Jeg har et par gange været ude for at bilen sætter ud p.g.a. den ustabile tomgang, men den kan altid starte igen og så kører den som en drøm. Se video her :
https://www.youtube.com/watch?v=Y0BG9kc9F6c
Når jeg har googlet problemet er jeg blandt andet kommet frem til noget med et gas spjæld der kan give problemer. Gas spjældet der sidder i min har en gul label hvor der står : Magneti Marelli 8644347 65CFM- (410C7BU4E, 04W2113O1).
Er der grund til bekymring, og hvor kostbar vil det være at få fixet tomgangsproblemet ?
Mvh,
Jesper