Jeg skulle i dag have skiftet klimakompressor og i den forbindelse også krumtapsudluftning ved den lokale mekker.
Jeg har købt de forskellige dele til udluftningen ved Spare-parts og kompressoren har mekkeren liggende.
Desværre så trak de i land, da de går på ferie på fredag, og frygtede de ikke kunne nå at få det færdigt, hvis noget skulle knække.
De tænker det måske ikke lige var til at få stumper til tiden.
En kammerat vil så gerne lave det, men han har et par spørgsmål.
Er det ikke er muligt at skifte udluftningen uden at tage indsugningsmanifolden af, nu man alligevel har skabt plads ved at tage servopumpe og generator af for at skifte kompressoren.
Jeg har købt pakning til manifolden og spjældhus, for hvis det alligevel skal af, kan jeg ligeså godt få renset spjældet også.
Det kan jo også være det er nemmere kun at tage manifold af, og lade generator og servopumpe sidde?
Hvis man skal have manifolden af, hvad så med benzinslangen. Er der tryk på systemet eller? Han kan ikke umiddelbart se om der er returslange på benzinen, og spørger så til det med trykket. Om der er noget her man skal være opmærksom på. Det ser jo ud til at dyssebroen sidder på manifolden og at man alligevel skal have benzinslagen skilt ad, hvis det er den som sidder samlet omkring manifolden.
Da vi kører på ferie med campingvogn 17/7 vil jeg meget gerne have det fixet, og særlig udluftningen, da motoren skal arbejde en del med den tunge vogn.
Er der noget jeg har overset?
Bilen er den som står i min signatur