Volvo 855 T5 aut. fejl på gearkasse

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 855 T5 aut. fejl på gearkasse

Indlægaf Lars K » søn jul 12, 2015 23:50 pm

Hej. Jeg er en dreng på 15 år der elsker Volvo, og har købt min 2 Volvo. Det en 855 2.3 T5 med spoiler, 18" R fælge, Angel eyes osv... rustfri udstødning kommer snart på :wink: en rigtig fed bil :D Men har fået en fejl på gear kassen :( den har været hos mekaniker og har selv makket med den. Jeg købte bilen med defekt PNP kontakt men kunne godt køre alligevel den tidligere ejer havde trukket et lille stik fra starter til plus det fungere fint. Gearkassen var skyllet igennem og nyt oile og filter og den kørte kanon! og skiftede perfekt. Men en dag lyste lampen at der var fejl på gearkassen, den vil ikke trække ordenligt ingen trækkræft! og hakkede lidt men når jeg satte den i bag gear trak den normalt med normal kræft og når fejlen ikke lyste kørte den perfekt igen. Jeg tænke det var PNP kontakt det var galt med så jeg skiftede til en ny PNP kontakt og gearstang og vælger til en fra en T-5R i træ :D Men det hjalp intet men kunne startes med nøglen nu. Jeg prøvede at udlæse fejl, men den lyste konstant i blinke kontakten til at udlæse fejl med. Jeg fik fat på en ekspert der sagde det var styreboksen der var i stykker, så den skiftede jeg det hjalp heller ikke, men nu kunne jeg udlæse fejl :D så jeg fik en fejlkode 121 og dagen efter sagde den 122 og det ville sige at det er den Solenoid S1 ventil det galt med. Men hvad mener I lyder det som det er den eller hvad? og hvor kan man få den? har tænkt at skifte alle, man kan få dem på Ebay.
Lars K
Bruger
Bruger

Re: Volvo 855 T5 aut. fejl på gearkasse

Indlægaf kalby » tors jul 16, 2015 6:03 am

Har selv en t5 som lavede den fejl. Gik i nødprogram. Vi fik en brugt solenoide fra en skrottet gearkasse. Af med skiftedæksel på forkant og skiftede den. På nettet kan du se hvilken solenoid den fejl du har referer til. Der er 4 skifte ventiler mener jeg.
Volvo 245 2.3
Volvo S40 1.8
Volvo V40 2.0
Volvo V70 årg 97 TDI
Volvo V70 årg 03 TDI
Volvo V70 årg 07 D5 185 aut
kalby
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Bornholm Åkirkeby

Re: Volvo 855 T5 aut. fejl på gearkasse

Indlægaf Lars K » fre jul 17, 2015 22:29 pm