Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Waltersdorff skrev:Hej Steenøffe,
Jeg bruger selv 10W/30 efter anbefalingerne i instruktionsbogen fra 1996.
5.3 liter incl. Filterskift og 5.8 liter ved visse modeller formentlig T-modeller.
Waltersdorff

gälleryd skrev:Waltersdorff skrev:Hej Steenøffe,
5.3 liter incl. Filterskift og 5.8 liter ved visse modeller formentlig T-modeller.
Waltersdorff
Alle de 5 cyl volvomotorer, jeg har byttet olie på, er der 5.8 til 6.0 liter, og 10w-30 putter jeg i min gräsklipper, da det slet ikke passer til svenske forhold i en volvomotor(5 cyl), men som skrevet, gör hvad du syntes der er bedst for din motor, eller pröve at höre Volvo hvad de ville fylde på, jeg har aldrig hört om nogen, der har fyldt 10w-30 på en glt motor....men det er ikke mig, der skal tage valget.
Det var bare min personlige mening, og ikke andet.

Waltersdorff skrev:gälleryd skrev:Waltersdorff skrev:Hej Steenøffe,
Waltersdorff
Alle de 5 cyl volvomotorer, jeg har byttet olie på, er der 5.8 til 6.0 liter, og 10w-30 putter jeg i min gräsklipper, da det slet ikke passer til svenske forhold i en volvomotor(5 cyl), men som skrevet, gör hvad du syntes der er bedst for din motor, eller pröve at höre Volvo hvad de ville fylde på, jeg har aldrig hört om nogen, der har fyldt 10w-30 på en glt motor....men det er ikke mig, der skal tage valget.
Det var bare min personlige mening, og ikke andet.
Gälleryd,
Jeg forholder mig blot til instruktionsbogen til Volvo 850 fra 1996, hvori Volvo anbefaler 10w/30 eller 10w/40 (det medrødt markeret) i instruktionsbogen. Desuden er der angivet, at der ved filterskift skal benyttes 5.3 liter, hvorfor du hælder 0.7 liter ekstra på i forhold til Volvo skal være usagt![]()
Waltersdorff

hans jørgen skov skrev:Mener også der har været tilfælde af brændte lejer når man hælder 0W/30 på, den blir for tynd og bærer ikke ordentligt så det skal være mindst 5w/30

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst