Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kingo skrev:Prøv at aflæs når bilen er helt kold og se om temperatur sensorer viser nogenlunde samme temperatur. Hvis en er meget anderledes kunne det være problemet. Hvornår har du skiftet tændrør?(skal være originale Volvo rør)

gunsmoke skrev:Jeg ville kalibrere gasspjældet via Vida og rense LMM for at være sikker på at have en ordentlig basis at fejlsøge ud fra.

Nomac skrev:gunsmoke skrev:Jeg ville kalibrere gasspjældet via Vida og rense LMM for at være sikker på at have en ordentlig basis at fejlsøge ud fra.
Hej Gunsmoke.
Både LMM og gasspjæld er renset.
Har lavet en ETM test i Vida. Der er en afvigelse på 0,42. Hvordan kalibrerer jeg spjældet i Vida?
Vh
Jan
gunsmoke skrev:Nomac skrev:gunsmoke skrev:Jeg ville kalibrere gasspjældet via Vida og rense LMM for at være sikker på at have en ordentlig basis at fejlsøge ud fra.
Hej Gunsmoke.
Både LMM og gasspjæld er renset.
Har lavet en ETM test i Vida. Der er en afvigelse på 0,42. Hvordan kalibrerer jeg spjældet i Vida?
Vh
Jan
Diagnostics, Vehicle communication, tryk på ECM-modulet, vælg Advanced, tryk på udvid/plusset, dobbeltklik på Adaption of the trottle unit, derefter kører det via selvforklarende tekst i Vida.

gunsmoke skrev:OK, så giver jeg fortabtOvenstående gælder for en årgang 2005 som vist nok har en nyere gasspjældstype.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster