Dødt instrument - Volvo S60

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Dødt instrument - Volvo S60

Indlægaf LVH » man okt 19, 2015 15:57 pm

Hej
Jeg har problemer med mit instrument i min Volvo S60 fra 2001.
Instrumentet dør fuldstændigt periodisk, når det dør virker intet i speedometeret samt klimaanlæg, blæser, sædevarme, varme for- og bagrude, alarm, vipbare spejle og nedfældet nakkestøtter i bag.
Jeg har haft instrumentet sendt til et firma som rep. disse mht. dårlige lodninger mv, når jeg har får det retur fra rep. fungere alt, instrumentet har været til rep. 3 gange, dog efter et par dage dør det igen, derefter pludselig virker det igen, sådan er det on / off, det lever helt sit eget liv.
Jeg har købt et brugt instrument, med samme nummer som det originale, dette har også været sendt til firmaet, hvor det er blevet om kodet og efterset, men jeg oplever det samme med dette instrument som med det originale, at det i perioder fungere derefter dør det osv.
På en længere køretur kan det virke on / off, der ingen mønster idet.

Nu står jeg og skal til syn med bilen, så skal det jo helst virke, er der nogle som har et godt råd til om det er et eller andet det er galt med?

Gode råd / input modtages med kyshånd…er ved at være temmelig modlås.

Mvh. Leif
LVH
Ny bruger
Ny bruger

Re: Dødt instrument - Volvo S60

Indlægaf Ulrik Friis » tors okt 22, 2015 2:41 am

Prøv at søg efter emnet her på forum, hvor der har været skrevet rigtig meget om netop dette velkendte problem.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Tilbage til El-system og Instrumenter