Hej
Ville lige tanke helt op inden en lang tur til Aalborg og retur i morgen. Opdager, at jeg ikke kan få dækslet op. Låsen åbner ikke. Ringer til GMTGMT, som fortæller mig, hvordan jeg kan komme til låsen ved at fjerne beklædningen bag førstehjælpskassen i bagagerummet. Får lukket op til motoren og kan presse den tilbage med fingrene så dækslet kan åbnes og jeg kan tanke.
Har nu pillet stikket af motoren, så den ikke låser igen, hvis den mod forventning pludselig skulle virke. Men vil jo gerne have det til at virke som tiltænkt.
Er der nogen af jer, som har oplevet noget tilsvarende? Eller skal jeg regne med, at motoren er død og jeg skal have fat i en ny. Kan se i Vida at den har part nummer 30612856.
Hvad er bedst? At købe en ny til 160 euro eller kan jeg nøjes med en brugt fra bildelsbasen.se til 350 skr?
Og hvordan finder jeg ud af, om det overhovedet er den motor det er galt med? Det er jo trælst at købe en ny og så finde ud af, at det slet ikke er den, der er problemet?
Jeg spurgte GMTGMT og han sagde, at han aldrig havde skiftet sådan en på en v70N. Men derimod mange på den gamle model. Det får mig til at tænke, at det måske ikke er motoren det er galt med.
Nogen, som har haft et lignede problem og kender en løsning eller bare er ualmindeligt velbevandrede i de her elektriske dele?
Hvad tænker ekspertpanelet?
På forhånd tak:)
Jens