Anden motor i Volvo 245

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Anden motor i Volvo 245

Indlægaf Creed » ons okt 28, 2015 12:27 pm

Hej

Jeg har netop erhvervet mig nok Danmarks Grimmeste Volvo 245 Van. :wink:

Der er en B19 med 4 trins gearkasse i, og planen med den er at den skal være weekend driver i sommer halvåret.
Problemet er bare at gearkassen synger på sidste vers, og den mangler et 5. gear. Samtidigt kunne man godt ønske sig lidt mere skub i den en de 85??Hk sådan en B19 laver(har lavet..) :lol:

- Hvad motor og gearkasse passer direkte i? Er det alt fra 200 - 700 - 900 serien? Der er rent plug and play? Uden det koster spidsen af en jetjager.

Jeg er ikke ude efter en racer, men måske en 2,3 med overdrive.. Så må jeg søge ny afgift hvis det kommer ud over de 20%..
(Jeg ønsker ikke at pille ved den originale B19 motor, da det er et plus at have den originale motor..)
Mvh Krede ~ Kristian
Saab freak, med Volvo og Ford i garagen.. ??!
Creed
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Ikast

Re: Anden motor i Volvo 245

Indlægaf Lass » man nov 02, 2015 22:05 pm

I teorien er alle motorene ens. Men der er en masse variation, karburator, mekanisk indsprøjtning, eletronisk indsprøjtning .
De fem gears er enten 4gear+over gear, eller 5trins gear kasse. Længden på gearkasserne variere en del, så der skal og findes et kardan der passer i længden.

Det "nemmeste" er at finde en motor med større slagvolumen helst B23 med tilhørende gearkasse og kardan. Derefter overføre alt indsprøjtning og tænding fra din gamle motor.

Men undersøg først hvordan det er med syn og forsikring osv. Du kan godt blive meget kedeligt overrasket.
Lass

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj