850 instrumenter (info display)

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

850 instrumenter (info display)

Indlægaf jan_stevns » tors okt 29, 2015 19:02 pm

G'aften

Sad lidt på hjemvejen fra arbejde og legede .... Tilsyneladende kan info displayet også vise
forbrug - liter pr 100km .....

info-display.jpg
info-display.jpg (44.92 KiB) Vist 1829 gange

Ved jævn fart på motorvejen stod displayet og flimrede lidt mellem 7.8 og 6.2 ....

Omregnet ligner det jo 13 - 16km/l .... hvor præcist kan man mon forvente
det display viser ??
jan_stevns
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: 850 instrumenter (info display)

Indlægaf Waltersdorff » tors okt 29, 2015 20:51 pm

Hej jan_stevns,

Nu ved jeg ikke om din er en TDI eller benzin?

Jeg har en 850 144hk og den viser ved 100 km/t lidt ca. 8.6 l/100km. Displayet skal ikke flimre, men vise tydelige sorte tal. Selvfølgelig bevæger tallet op og ned afhængig af acc. eller nedbremsning.

Hvis du en dag har et par timer, så skil instrumentbordet fra hinanden og kontrollér bordcomputerens stik, som sidder i speedometeret, om det sidder løst eller der er en løs forbindelse.

Hvis du vil vide, hvordan du skiller instrumentbrættet ad, så har jeg nogle rigtigt gode og forståelige vejledninger på engelsk.

Når du har haft det åbnet et par gange, så kan du åbne og lukke på 45 min. :D Det er samme procedure, hvis du har defekte pærer i speedometeret, defekt tandhjul på triptæller (den vejledning kan jeg også henvise til)

PS. Fik slet ikke svaret på dit spørgsmål, så det gør jeg.

Bordcomputerens forbrug er rimelig præcis - tjek det næste gang du tanker. Nulstil bordcomputerens med "RESET" knappen under "INFO" drejeknap. Hold "RESET" inde i 5 sek. indtil du ser en sort blok ud for hver "værdi" - nulstil drejehjuls triptæller eller noter km-tal og udregn dit forbrug næste gang du tanker. Antal kørte km kontra antal tankede liter.

Waltersdorff
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Aarhus

Re: 850 instrumenter (info display)

Indlægaf jan_stevns » tirs nov 03, 2015 19:46 pm

Waltersdorff skrev:Jeg har en 850 144hk og den viser ved 100 km/t lidt ca. 8.6 l/100km. Displayet skal ikke flimre, men vise tydelige sorte tal. Selvfølgelig bevæger tallet op og ned afhængig af acc. eller nedbremsning.

Med "flimrede mellem" mente jeg som du næsten har gættet, at tallet stod og skiftede mellem det angivne ;)

Min er ikke en TDI - men netop en 144'er (B5252S motoren) - jeg har endnu ikke væltet en fuld tank gennem den, det er nok torsdag jeg igen skal øse på, så kender jeg cirka-forbruget. Alt over 11.5 kan jeg da fint leve med - en tomatmotor er jo mere sulten :)
jan_stevns
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter