C30, 2009 - Parkeringsvarmer starter ikke.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

C30, 2009 - Parkeringsvarmer starter ikke.

Indlægaf GarryBrooks » ons nov 04, 2015 14:34 pm

Hej alle I kloge hoveder. :D

Jeg er ny i "volvo-verdenen" og derfor også ny i dette forum.

Mit oliefyr ville forleden dag ikke starte op, og jeg tog derfor forbi Volvo i Nærum i dag og fik dem til at sætte tester på. Der lå en del fejl (jeg glemte at få fejludskriften med hjem), men de fik på den ene eller anden måde fyret i gang og det kørte fint mens jeg var deroppe.
Da jeg så kom hjem, ville jeg teste det igen og kunne så ikke tænde for det før i 3. forsøg. Nu har jeg så ladet den stå og blive lidt kold og ville så prøve at tænde det igen. De første to gange startede blæseren men fyret gik ikke i gang. Nu sker der så slet ikke noget når jeg starter det. Har I nogen idé om hvad der kan være galt? - Skal jeg få læst fejlkoder ud igen? - få resettet fejlene igen? - Eller hvad vil I anbefale?

Mvh.

Garry.
GarryBrooks
Ny bruger
Ny bruger

Re: C30, 2009 - Parkeringsvarmer starter ikke.

Indlægaf Claus » tors nov 05, 2015 2:19 am

Hej Gerry
Når fyret sætter flamme svigt nogle gange jeg mener det er 3 gange stopper fyret og vil ikke starte igen før det er 0 stillet med VIDA.
I dit til fælde skal fyret renset og dyssen skal skiftes, alle fejl skal 0 stilles.
Men selvfølig skal fejl udlæses først..
Det gutterne oppe i Nærum har gjort er starte fyret op og håbet at det selv har brændt sig rent, og det har også virket, men ikke ret længe.
Vi er flere i nærheden af Nærum med VIDA der kan udlæse fejl og 0 stille fyret.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf GarryBrooks » tors nov 05, 2015 10:58 am

Hej Claus,

Tak for svaret. Jeg tænkte godt at det var noget i den retning. Ved du om det er besværligt at skille ad og rense? - Jeg har ikke 10 tommelfingre, har bare ikke rodet med det før. :D

Det kunne være fedt at komme forbi til en reset hos en af jer efter jeg har fået renset det, hvis det kan lade sig gøre. (De 2000,- som Volvo skulle have synes jeg er lidt pebret at give igen. :shock: )

Mvh. Garry.
GarryBrooks
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Claus » fre nov 06, 2015 12:37 pm

Hej Garry
Det er lidt af en opgave at tage fyret ud. Man skal fjerne udstødningen til fyret ledningen til vandpumpen her skal man dække vandpumpen stik over så når man tager vandslanger fra fyret løber der kølevæske ned I pumpen og det holder den ikke til.
Så skal motoren rygges 5 6 cm frem det gøres ved at fjerne boltene til motorophænget. jeg valgte at sætte en strop om motorophænget og tog fat så kunne den flyttes de cm.
Slangerne til vandet på fyret klemte jeg sammen med en tang før jeg tog dem af. slangen til brændstofpumpen skal også af uden at den bliver ødelagt.
Selve fyret sidder fast med en bolt og den tages ud med en 10mm top.
Fyret Vippes ud af sin holder og tages op. der er også et stik der skal af, jeg kan dog ikke lige huske hvordan det sidder.
Jeg rensede brændkammeret med en ukrudtsbrænder, dysen og pakninger skal skiftes.

0 stilling af fyret klares med VIDA, og der kan du godt få hjælp hos mig.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf GarryBrooks » fre nov 06, 2015 15:24 pm

Tak for svaret, det lyder umiddelbart til at have med at gøre.

Jeg har fundet ud af at fyret gerne vil køre når motoren er varm. Det er kun når den er gennemkold at den ikke vil starte op. Jeg tænker at det nok er glødepinden der ikke kan "sparke gang i det".

Jeg må se at få det skilt ad. :D
GarryBrooks
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Claus » lør nov 07, 2015 17:40 pm

GarryBrooks skrev:Tak for svaret, det lyder umiddelbart til at have med at gøre.

Jeg har fundet ud af at fyret gerne vil køre når motoren er varm. Det er kun når den er gennemkold at den ikke vil starte op. Jeg tænker at det nok er glødepinden der ikke kan "sparke gang i det".

Jeg må se at få det skilt ad. :D

En fejl kan også være at din batterispænding falder når den er kold.
Hvis du har mulighed for at sætte en lader på batteriet når den er kold og derefter starter fyret. Køre det ok der så er det muligvis er batteri du skal kigge efter.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til El-system og Instrumenter