inaktivere kurvelys med Vida??

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

inaktivere kurvelys med Vida??

Indlægaf Størling » ons dec 16, 2015 11:29 am

Min Volvo sætter konsekvent fejlen "fejl i forlygte service påkrævet". Der er blevet skiftet et par styrebokse samt lastsensoeren på højre ophæng, men lige lidt har det hjulpet :cry: Hvis man trykker på knappen i intrumentpanelet, hvor kurvelysfunktionen kan inaktiveres, så kommer fejlen ikke. Mit spørgsmål er om man med rette udstyr (Vida) kan inaktivere kurvelysfunktionen, så man ikke hver gang skal trykke på intrumentknappen??
Problemet er ikke, at jeg ikke gider trykke på knappen selv, men at den ikke kan gå gennem syn (til marts), hvis den melder fejl.... :wink: Derfor ville være rart at kunne inaktivere den i bilens styreprogram :D
Hvis det kan lade sig gøre, er der måske en med Vida, der kan hjælpe?? :D
Størling
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: inaktivere kurvelys med Vida??

Indlægaf Cringvig » ons dec 16, 2015 20:47 pm

Hej
Jeg er sikker på der er mange som vil hjælpe dig inkl mig men måske du skulle skrive hvor i landet du kommer fra !
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf Størling » tors dec 17, 2015 20:20 pm

Det har du da fuldstændig ret i :D . Bor i nordsjælland :wink:
Størling
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf MrJet » tors dec 17, 2015 21:03 pm

Jeg bor i Lyngby og kan da godt hjælpe. Tror dog ikke, at du kan få slået funktionen fra, har ikke set noget lign. i Vida, men lad os se på det.

Men har du fået læst fejl ud, de gange du har fået skiftet bokse og sensorer?

Mvh. Christian
Nuværende bil:
Ingen Volvo pt :(
Dice og Vida2014D - kan hjælpe med at udlæse fejlkoder og nulstille dem i 2800 Lyngby
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf Størling » fre dec 18, 2015 7:50 am

MrJet skrev:Jeg bor i Lyngby og kan da godt hjælpe. Tror dog ikke, at du kan få slået funktionen fra, har ikke set noget lign. i Vida, men lad os se på det.

Men har du fået læst fejl ud, de gange du har fået skiftet bokse og sensorer?

Mvh. Christian

Hej Christian,

Det ca 1.5 år siden jeg fik skiftet den styreboks, som sidder bag torpedopladen og også den, der sidder i forlygten. Begge gange blev der udlæst fejl på den. Den sagde fejl på højre forlygte men ikke nogen specifik fejl på en sensor....Stikkene har fået kontaktspray og jeg har selv (i desperation) skiftet lastsensoren ved forhjulet.

Måske er det motoren i forlygten eller en løs forbindelse, der styrer kurvefunktionen, der er defekt?? I hvert fald kommer den ikke med fejl hvis jeg inaktiverer kurvelys-knappen på intrumentpanelet. Jeg antager at den stadig må justere lygterne op/ned ift last da den vel ellers så ville sætte fejl selvom kurvelyset er inaktivt.

Fejlen kommer i øvrigt også kun her i den mørke tid, hvor kurvelyset er aktiveret stort set hele tiden. Om sommeren kommer den kun ved kørsel i mørke og ikke i dagtimerne. Det passer med at kurvelyset automatisk aktiveres ved tusmørke/mørke. Nogle gange kommer fejlen dog om sommeren, hvis man kører under en bro, dvs i halvmørke så kurvelyset slår til.

Jeg har kraftigt overvejet at købe en brugt forlygte på bildelsbasen, men man skal slippe med næsten 4000kr og det er surt hvis det ikke hjælper.....jeg står overfor at skulle have gearkasse gennemskylning og olieskift samt skiftet skiver/klodser så det har førsteprioritet og er rigeligt dyrt.... :wink:
Størling
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter