MrJet skrev:Jeg bor i Lyngby og kan da godt hjælpe. Tror dog ikke, at du kan få slået funktionen fra, har ikke set noget lign. i Vida, men lad os se på det.
Men har du fået læst fejl ud, de gange du har fået skiftet bokse og sensorer?
Mvh. Christian
Hej Christian,
Det ca 1.5 år siden jeg fik skiftet den styreboks, som sidder bag torpedopladen og også den, der sidder i forlygten. Begge gange blev der udlæst fejl på den. Den sagde fejl på højre forlygte men ikke nogen specifik fejl på en sensor....Stikkene har fået kontaktspray og jeg har selv (i desperation) skiftet lastsensoren ved forhjulet.
Måske er det motoren i forlygten eller en løs forbindelse, der styrer kurvefunktionen, der er defekt?? I hvert fald kommer den ikke med fejl hvis jeg inaktiverer kurvelys-knappen på intrumentpanelet. Jeg antager at den stadig må justere lygterne op/ned ift last da den vel ellers så ville sætte fejl selvom kurvelyset er inaktivt.
Fejlen kommer i øvrigt også kun her i den mørke tid, hvor kurvelyset er aktiveret stort set hele tiden. Om sommeren kommer den kun ved kørsel i mørke og ikke i dagtimerne. Det passer med at kurvelyset automatisk aktiveres ved tusmørke/mørke. Nogle gange kommer fejlen dog om sommeren, hvis man kører under en bro, dvs i halvmørke så kurvelyset slår til.
Jeg har kraftigt overvejet at købe en brugt forlygte på bildelsbasen, men man skal slippe med næsten 4000kr og det er surt hvis det ikke hjælper.....jeg står overfor at skulle have gearkasse gennemskylning og olieskift samt skiftet skiver/klodser så det har førsteprioritet og er rigeligt dyrt....