Så var jeg lige forbi Claus, og han forbandt sin Vida-Dice til Volvoen. Der kunne ikke konstateres fejlkoder som havde relation til ventilatoren. Der var et par andre, som var sporadiske (markeret som ej signifikante) så dem slettede Claus, og de kom da heller ikke igen efter motoren blev genstartet.
Ejendommeligt nok stod ventilatoren bom-stille da jeg var forbi Claus, og da var motoren varm. Da jeg så her til aften (efter 3 timers stilstand) startede motoren igen, så kørte ventilatoren lystigt op og ned i hastighed. Sådan er det jo altid med de der periodiske symptomer
Anyway... Claus demonstrerede, hvordan ventilatoren lød ved 10, 50 og 98% effekt. Der er ingen tvivl: Den står og skifter mellem 10 og 50% effekt, når den oscillerer.
Efter Claus udsagn er det ikke nogetr at bekymre sig over. Jeg skulle først blive bekymret, hvis den enten undlod at køre eller kørte når jeg satte tænding på, uden at starte motoren. Citat Claus: Når ikke den har sat fejlkoder ville jeg ikke bekymre mig. ... Så jeg bekymrer mig altså ikke, men det er da et underligt driftmønster

Hører i andre moget modsvarende fra jeres Fläkt?