VolvoSport skrev:Der er mig bekendt ikke noget der hedder toldsyn længere.
Hvis du regner med at slippe billigere i afgift pga. oliesvineri på motoren er du helt galt på den.
Jeg regner med din Valp er vateran. For Skat udregner afgiften fra bilens pris uden afgift fra da den var ny. Og standen har slet intet at sige længere. Ikke som før 1. april 2006, hvor et vrag var billigere i afgift end en tip top bil.
Så skift du bare den pakning i topdæklset.
Hej VolvoSport og tak for dit reply
Det er ganske korrekt det ikke hedder 'Toldsyn' mere men 'Registreringsafgift'. Jeg synes egentlig det gamle navn var meget mere sigende så jeg har lidt uforvarende holdt ved det. Beklager begrebsforvirringen.
Din antagelse om ikke at slippe billigere 'pga. olie svineri' er delvis rigtigt: Får du sat dit motorkøretøj til 'Under Middel' i stand så ryger der 16% af den samlede pris. Jeg mente min kommentar som en reference til disse 16% - altså er det generelt en 'dårlig' ide at sætte sit køretøj i top stand før man skal til syn eftersom den vil fremstå pænere end den måske er. Jeg hev en VW T3 fra '91 hjem sidste år fra Tyskland og fik denne sat til 'Under Middel' mest af alt pga. kabinen så brugt ud (læs: beskidte og beskadigede sæder) så det har i hvert fald hjulpet mig i fortiden.
Selvfølgelig er jeg ikke så naiv at jeg tro der er 'mange penge at spare' ved ikke at gøre motoren ren - jeg har nu bare tænkt mig at hoved rengøre den osv. efter at pladerne er kommet på. Du har ganske ret at Valpen er veteran men dette har kun noget med vægtafgift og forsikring at gøre.
Jeg vil først og fremmest skifte olie på den. Det ser dog bare ud til at det filter jeg har købt er mindre i højden end det som sidder på? Det er da mærkeligt er det ikke?
: )
- Jensen