Støj dæmpning af 940

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Støj dæmpning af 940

Indlægaf Eric Jarløv » man apr 07, 2008 12:24 pm

Jeg er den glade og taknemlige ejer af en volvo st. 940 gl. 92. Den larmer en del fra 100 km/t og opefter. Har før kørt mercedes og de er godt dæmpet så det må kunne lade sig gøre. Er der nogle der har erfaring med at støjdæmpe med de selvkæpende måtter man kan få f.eks i Harald Nyborg og hvor de skal sidde for at give mest effekt.
Tak for et godt forum!
Eric J
Eric Jarløv
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Volvo4life » tirs apr 08, 2008 22:25 pm

De senere årgange af 940eren havde nogle ekstra skum indlæg der ligger i dørene for at støjdæmpe dem.

Mener jeg har et sæt liggende jeg tog fra en 98er.

Kan evt sende lidt billeder hvis det er interessant.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf 940Turbo » ons apr 09, 2008 17:03 pm

Hvis du skal sænke støjniveauet med plader vil jeg anbefale dig at starte med pladen mellem kabine og motorrum. Dernæst indersiden af motorhjelmen.

^ ovennævnte forslag med isolering af dørene er lidt mere krævende men vil komplettere indsatsen :-)

God fornøjelse.

PS. Har støjisoleret et par biler med plader....mærkbar forskel og tiden værd. :-)
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis - i praksis er der :-)
940Turbo
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf DK Volvo 850 » ons apr 09, 2008 17:36 pm

Jeg har støjdæmpet min 855 med brug af isoleringsmåtter som kan købes på meter mål i div. biltilbehørs butikker. Måtten blev så efterhånden klippet ud i stykker og limet på bagsiden af div. dele fra kabinen. Gulvet blev beklædt under tæppet og under sæderne.
Det gav en kanon effekt!!! Men er også lidt tidskrævende da man skal splitte hele kabinen ad for at kunne komme til.
God arbejdslyst :wink:
Volvo-Driver
DK Volvo 850
Superbruger
Superbruger

Tilbage til Diverse