Hey Volvo venner!:)
Nu har jeg brugt en del timer på at researche og suge viden omkring automatgearkasser på gamle 850 2,3 T5 fra 1994 som min er fra...
Jeg har en fejlkode på A1 der hedder 322 "incorrect gear ratio" og en på A3 der hedder 142...?
Det hele startede med et hårdt gearskift og den berømte gule pil dukkede op for første gang. Rensede PNP switch (vist også kaldet baklyskontakt) Da det ikk hjalp skiftede jeg til nyt. Har lavet et flush af gearolien. Men tingene er gradvist blevet være og nu kan jeg have utroligt svært ved at starte bilen. Den ka tit slet ikk gå i bakgear.. og tror kun jeg har 2-3 gear tilbage.
Læser at det tit er nogle ventiler der sætter sig fast og man ka "nøjes" med at skifte dem... Håber på et billigt quickfix men er også indstillet på at det måske koster en nybrugt gearkasse og et par værkstedstimer.
Er der nogle her der har oplevet noget lignende og har den gyldne løsning? Er der nogen her der ka anbefale et værksted med go erfaring i automaticgear og som ikk bare vil skifte til nyt selvom der findes en ligeså go og billigere løsning.
Det der er så frustrerende er en sjællend gang imellem så starter turbotøsen bare som om intet var galt.. Får mig til at tænke om det "bare" er en føler og noget elektronisk der * up?
Håber at der sidder et par venlige, tålmodige kompetenter gutter/gutinder herinde som ka kaste lidt mere lys over rodet og komme med nogle gode råd?:)
Mvh Kristian