Jeg rensede MAF-sensoren med almindelig kontaktspray(den var fuldstændig sort af skidt på den ene side), skiftede tændrør til Volvos egne, og har kørt med et renseadditiv de sidste 500km. Nu kører bilen bedre end den har gjort i den tid jeg har haft den!
Det skal tilføjes, at jeg har haft en fejl 640a, som er fejl i knastakselforstillingen. Så jeg skiftede knastakselforstilleren(fandt en brugt til ca.350kr ved en hugger) og satte en ny pakning med filter på. Dagen efter jeg skiftede det, begyndte mit CEL at lyse igen, og jeg gik derfor automatisk ud fra at det stadig ved denne 640a-fejl. Det var så her jeg valgte at skrive ovenstående indlæg, for at få fejllæst bilen. Til min store overraskelse var der nu ikke en 640a-fejl mere, men i stedet de to tidligere beskrevne fejl. Som iøvrigt helt sikkert har været forårsaget af, at jeg i alt for lang tid har kørt med bilen i nødprogram som følge af fejl 640a.
Hvor om alting er, så har jeg været vidt omkring i jagten på fejl(tillæg også lige et PCV-skifte, som Volvo anbefalede), det har været spændende, og der kommer helt sikkert flere. Jeg er dog efterhånden overbevist om at en Vida-Dice er guld værd, hvis man gerne selv vil ordne Volvo!