Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

kongsted skrev:Jeg har i dag haft en lidt mærkelig oplevelse ved start af bilen, normalt er der ingen problemer og den
starter umiddelbart.
Denne gang slap jeg nok tændingsnøglen lidt for tidligt og motoren ligesom skød tilbage, og startede
ikke. Ved efterfølgende startforsøg lød det lidt som om at der ikke var kompression og motoren bare
løb rundt uden nogen form for start (der kom grå røg ud af udstødningen) og ingen koder i testeren.
Først frygtede jeg at remmen var knækket eller hoppet men alt så normalt ud ????.
Jeg har for flere år siden prøvet noget tilsvarende, og der ligesom i dag, lykkedes det at starte ved at
tørne starteren kontinuerligt samtidigt med at speederen holdes i bund.
I løbet af 30-40 sekunder (føles som en evighed) kommer den langsomt til live, og fungerer herefter
som intet er sket????
Er der nogle bud på hvad f..... der sker.
Volvohilsen Ronni

Ulrik Friis skrev:Ilg. min hukommelse, som godt nok ikke er det mest præcise instrument, så havde Volvo for noget tid tilbage et tilbud på et Service 2.0, hvor man opdaterede alle bilens computere med sidste nye software for kr. 1.100. Selvom det skulle koste lidt mere kunne det være en god ting at få gjort - med mindre du har uoriginal software i motorstyringen.
Det er jo ikke noget vi kan gøre med vores VIDA, men en 'VIDA operatør' med llicens til Göteborg kan.
Ellers få nulstillet hukommelsen i gearkassen, så den skal genopbygge adaptionen. Det kan man godt selv med VIDA.

Kingo skrev:Ulrik Friis skrev:Ilg. min hukommelse, som godt nok ikke er det mest præcise instrument, så havde Volvo for noget tid tilbage et tilbud på et Service 2.0, hvor man opdaterede alle bilens computere med sidste nye software for kr. 1.100. Selvom det skulle koste lidt mere kunne det være en god ting at få gjort - med mindre du har uoriginal software i motorstyringen.
Det er jo ikke noget vi kan gøre med vores VIDA, men en 'VIDA operatør' med llicens til Göteborg kan.
Ellers få nulstillet hukommelsen i gearkassen, så den skal genopbygge adaptionen. Det kan man godt selv med VIDA.
Så vidt jeg husker er opdatering af alle computere incl i Service 2.0
Mener også at Volvo 6+ er incl opdatering - se feks her http://www.e-pages.dk/taastruplokalavis/122/html5/29/

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster