Billig iPad holder løsning fundet

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Billig iPad holder løsning fundet

Indlægaf Peterbt » søn maj 22, 2016 17:26 pm

Hej,

Dette indlæg er blot til inspiration. Jeg har en V60 og før denne havde jeg en Citröen C5. Til den havde jeg købt nogle meget billige (60-70 kr.) mini iPad holdere til nakkestøtterne i HARALD NYBORG. De kan naturligvis ikke bruges til Volvo´ens specielle nakkestøtter...eller hvad... Det er lykkedes at få dem gjort kompatible med et ok resultat. Jeg vil ikke have dem monteret til dagligt med kun til ferier sydpå osv. Håber I kan bruge indlægget.

Lidt ekstra info: den findes i to størrelser og jeg har muligvis købt den lidt for stor. Mini iPad´en sættes på "højkant" og så drejer jeg iPad´en bagefter så man kan se film på hele skærmen. Det er lige til at gøre.

Mvh. Peter

PS: Lige blevet medlem og første indlæg på siden og jeg kan se billederne ikke vender helt som jeg forventede, men det må I leve med for denne gang.
Vedhæftede filer
IMG_1483.JPG
De to sølvdimser er normalt dem der sidder på nakkestøtter og de er lige til at fjerne med en skruetrækker.
IMG_1483.JPG (110.88 KiB) Vist 5015 gange
IMG_1482.JPG
Umbraco skruen i midten skal ud for at fjerne hele beslaget.
IMG_1482.JPG (86.58 KiB) Vist 4973 gange
IMG_1481.JPG
Placer mini iPad´en på højkant
IMG_1481.JPG (85.86 KiB) Vist 4993 gange
Peterbt
Ny bruger
Ny bruger

Re: Billig iPad holder løsning fundet

Indlægaf phg1967 » tirs maj 31, 2016 22:30 pm

Du har spekuleret i at det stykke fladjern sidder lige ud for nakke i tilfælde af en kollision med en anden bil, der er jo selestrammere i sådan en Volvo hvis så det beslag får et hug fra den anden side ja så kan du jo selv regne ud hvad der sker.
phg1967
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Hinnerup

Indlægaf Kim S » ons jun 01, 2016 10:02 am

Jeg må give PHG ret, det er ganske smart.. MEN en dårlig udformning, den er for farlig ! ! ! !
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2830 Virum

Indlægaf Peterbt » man jul 04, 2016 22:08 pm

Hej med jer. Jeg kan sagtens se hvad I mener, men den sidder langt inde. Den er lavet af plastik, ikke jern, men selvfølgelig kan den måske lave ballade.

Hvis jeg skulle komme ud i et uheld af den kaliber, så tror jeg at jeg har større problemer end dette beslag. Men jeg er glad for feedback´en, så tak.
Peterbt
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf phg1967 » lør jul 09, 2016 23:14 pm

Peterbt skrev:Hej med jer. Jeg kan sagtens se hvad I mener, men den sidder langt inde. Den er lavet af plastik, ikke jern, men selvfølgelig kan den måske lave ballade.

Hvis jeg skulle komme ud i et uheld af den kaliber, så tror jeg at jeg har større problemer end dette beslag. Men jeg er glad for feedback´en, så tak.

Selv tak
Det er mere det at den sidder i nakken et særdeles farligt sted at få et slag,jeg mener også at din bil er udstyret med de sæder der kan opfange nakken(piskesmæld) ved en kollision bagfra ,der kunne jeg også godt se et problem med "fremmedlegemer" i nakkestrøtten.
Men på den anden side fylder vi jo også vores biler med andre ting der kan flyve rundt kaffekopper, løse mobiler, Falck kasser osv.
phg1967
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Hinnerup

Indlægaf Peterbt » ons jul 13, 2016 11:25 am

Jeg har også kigget på deres Whiplash system efter I har skrevet, men det er hele sædet der aktiveres https://www.youtube.com/watch?v=B2msDd5sJMA.

Fortsat god sommer.

Mvh. Peter
Peterbt
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Diverse