af Ulrik Friis » søn okt 02, 2016 22:17 pm
Hvis du bor indenfor køreafstand af Rødovre kan jeg anbefale Skan X, Prøvensvej 23, Rødovre. Han tjener sine penge på volumensalg. Her får du friske dæk til de laveste priser samt - og ikke mindst - montering og afbalancering i topklasse. Deres maskiner kan måle vejtrykket på dækket. Maskinen trykker på dækket med 630 kg og kan dermed afsløre, om dækket har bløde eller hårde områder. De gode dæk er selvfølgelig mest ensartede og giver mindst udslag. Dæk med mest ensartet vejtryk monteres derefter på forhjulene. De optimerer også dæk og fælg ved montering.
Det er ikke helt det samme som man får hos sin lokale mekker.
Og - køb dæk med lastindex 94. Her vil den solidere karkasse også medvirke til mere ensartet vejtryk.
Jeg har kørt på Conti SportContact5 med godt resultat, men efterhånden som de blev slidt støjede de mere og mere. Så jeg er gået tilbage til Michelin Primacy 3, som jeg tidligere har haft erfaring med holdt længe og været rigtig gode i vådt føre.
Prismæssigt tror jeg ikke det kan betale sig at købe nu. Desuden er dæk en ferskvare, så du bør købe tættest på det tidspunkt de skal tages i brug. Og selvfølgelig tjekke de dæk der monteres ikke er for gamle.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002