Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian
Ecto1 skrev:Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.
Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?
Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.
Tak ellers for et godt forum !
søren 2,4T skrev:Ecto1 skrev:Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.
Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?
Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.
Tak ellers for et godt forum !
Jeg ville holde mig til original tcv. Jeg kører t5 med ca.330hk, ingen problemer her. Men hvis den du har, aldrig har været skiftet, så er det bestemt ikke nogen ulempe med en ny. Huggeriet kan skyldes mange ting, blandt andet kan dit gasspjæld, dårlige, eller uoriginale tændrør, luftmængde måler, utætte slanger, lave ballade. Og der er mange flere ting. En slidt del behøver ikke nødvendigvis at sætte en fejlkode.
Peter57 skrev:Hej.
Jeg havde den monteret på min S60 2,5T med BSR 2 tuning. Det hjalp på min, men tro ikke det er tuning.
Peter57 skrev:Hej.
Du kan også prøve det her : http://www.bsr-tuning.dk/produkt/slick- ... 6S40206016
Til rensning af bl.a. dyserne.
Charli Lund skrev:jeg har en v70 2001 2,4T den hugger ikke. du skal ikke regne med at de kan finde nogle fejl på magnet ventilen ved at læse den ud men skift den vis den aldrig har været skiftet. de holder ikke så mange år men er tilgengæld heller ikke så dyre omkring 500 kr. jeg købte opgraderet model til min en heavy duty. den kostet vist 1100 kr i sverige ved autotech. men allers ville jeg også gå efter at skifte tændrør ud og andre service dele måske tændspoler også.
Larfis skrev:Jeg har lige fået skiftet en mørnet ladetryksventil på min V70 2.5T (måske samme som magnetventil), der også gav sig til udtryk ved hakkende/huggende accelleration i området 80-110km/t. Efter den blev skiftet trækker den enormt fra 0 og opefter Skal forbi værkstedet i morgen i anden forbindelse og kan få det korrekte navn på ventilen de skiftede.
Ecto1 skrev:søren 2,4T skrev:Ecto1 skrev:Har igennem noget tid mærket at bilen hugger lidt ved accelleration - i den første tredjedel af accelerationen er der ikke noget, men efterfølgende er den noget ujævn. Der er BSR 1 tuning på og værkstedet har givet tuningen skylden ( efter lambdasonden og brændstoffilteret var skiftet) Prøvede at fjerne BSR og det gav
en noget jævnere accelleration, men der var stadig ujævnheder med samme frekvens.
Jeg har læst rund på forummet og der er alt lige fra Magnetventil til ny turbo af løsninger. Mit spørgsmål er så ! når bilen kommer på værksted hvor de for det meste roder med volvoer - ville de ikke kunne se om magnet ventil og turbo er defekt når de sætter computeren på ?
Tænker at magnetventilen kunne være i spil, den første jeg fandt på nettet var den på dette link http://atechmotor.com/atms-produkter/atm-magnetventil/ men det virker som om at den er til at tune med så hvis der er nogle af jer som ved hvad det er må i gerne skrive i tilfælde af at det er noget jeg skal holde mig langt væk fra.
Tak ellers for et godt forum !
Jeg ville holde mig til original tcv. Jeg kører t5 med ca.330hk, ingen problemer her. Men hvis den du har, aldrig har været skiftet, så er det bestemt ikke nogen ulempe med en ny. Huggeriet kan skyldes mange ting, blandt andet kan dit gasspjæld, dårlige, eller uoriginale tændrør, luftmængde måler, utætte slanger, lave ballade. Og der er mange flere ting. En slidt del behøver ikke nødvendigvis at sætte en fejlkode.
Har du aldrig oplevet at den hugger/accelerer ujævnt ? når jeg spørger er der fordi at jeg har svært ved at forestille den skal gøre sådan som standard, selv med bsr tuning på ?
Charli Lund skrev:gas spjældet på min døde da den havde gået 350000 km og kom med fejl men kørte faktisk rimlig oki og hakke ikke så jeg tror ikke det er dit gasspjæld det er galt med.
Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster