I dag skulle min kone køre til Viborg, men hun nåede ikke så langt, ca. 10 km. uden for byen, der døde motoren pludselig og ville ikke starte igen efter flere forsøg. Bilen blev bugseret hjem igen.
Tidligere er lavet: ny start motor, nyt batteri, brugt knast aksel føler monteret.
Bilen har indtil i dag, efter knastaksel føleren blev skiftet, kørt og startet aldeles perfekt.
jeg har tjekket sikringer, kontrolleret at der var benzin tryk ved udluftnings skruen ved indsprøjtnings dyserne, renset begge spadestik og hoved tænd ledning på tændspolen, Benzin-relæet, blev omloddet for nogle år siden og lodningerne ser stadig fine og hele ud.
Under opstart proceduren, viser motoren absolut ingen tegn på at den prøver på at ville starte
Fejlkode udlæsningen siger 111, hvilket skulle betyde "Ingen fejl", Akkumulator har været afkoblet i en halv times tid, har også haft et gammelt tændrør koblet til en af tændledningerne og givet den steld med en "fastholde-tang" og der var ingen gnist, men intet har hjulpet.
Tilsyneladende er det en tændings fejl.
Jeg har læst lidt om den brugte knastaksel føler som jeg monterede og man skriver at den kun er i funktion under opstart, kan jeg deraf udlede, at da motoren kørte ud ad vejen, da fejlen indtraf, kan det ikke være knastaksel føleren det er galt med, eller kan det ???
hvordan udmåler man henholdsvis tændspolen og knast aksel føleren ??? da det er dem jeg har mest mistanke til lige i øjeblikket, eller er der nogen der har en god ide` til fejlfindingen ????
Venlig Hilsen Fl.