så vidt jeg husker var der mærker på tandremshjul og krumtap så jeg kunne se hvor det skulle sidde
Du husker fuldstændig rigtigt. Der er stråler på krumtap hvor 2 af strålerne er "slået sammen" og der er tilsvarende bred rille på remhjul. Det kan derfor ikke samles forkert.Jeg har lige haft det hele skilt ad og sat på igen. Jeg fatter bare ikke, at når jeg sætter krumtap på mærkerne er stemplet ikke i top. Remhjul skal 15-20mm forbi mærke på blok, før det er i top.
Jeg har forsøgsvis sat rem med stemplet i top og knaster på mærkerne. Drejet et par omgange med værktøj og derefter prøvet at starte. Det gør ingen forskel
.
Jeg kan se på tændingsdæksel hvor ledninger skal sidde og tændingsrækkefølge er 1-2-4-5-3. Cylinder 1 er den tættest på remskive. Rotor peger på cyl 1 når den står på mærkerne.
Jeg har prøvet med anden knastføler. Den org. hedder 0 232 101 023 og jeg har prøvet med 0 232 101 030 fra en turbo 5254. Kan knastføler gøre at den mistænder så bilen ikke kan starte ?