Der er ikke tale om en gearkasse med dobbelt kobling. Volvo V60 D4 bruger en Aisin 8 speed (TG-81SC),
som anvender en alm. torque converter.
Iøvrigt er der tilsyneladende ikke noget galt med gear skiftene i videoen. Læg mærke til temperaturen
på -2 grd. Ved kold motor / gearkasse er det helt normalt, at motoren køre op i omdrejninger for at varme denne og gearkassen op. Så snart en vis drifttemperatur er nået, lægger motoren sig på normale RPM og gearkassen vil derefter skifte normalt.
Det er heller ikke en særlig god ide at gasse så abrupt op som på videoen, når motor / gearkassen ikke
er driftvarm.
Som en lille sidebemærkning har jeg for nyligt fået skifte olie i min 8 trins gearkasse i min ny-erhvervede brugte V60 D4. Den havde kørt 43.000 km, og det var ifølge aut. Volvo service "alt for tidligt at skifte olie på den". Men jeg insisterede, da jeg ikke har nogen viden om hvordan den er blevet kørt af den tidligere bruger. Jeg vil sige, at den skifter en anelse blødere nu, og den lyder sundere når den sættes i bakgear.
Mekanikeren kunne samtidig fortælle mig, at den aftappede olie så lidt brun ud. Så meget for "lifetime" olie i aut. gear
/Peter