Jeg har tidligere postet emner om mit problem med min Volvo V70 MY2014. Nye dæk og afbalancering (på Hunter maskine) har hjulpet noget, men jeg har stadig nogle irriterende vibrationer, som mærkes meget tydeligt i speederpedalen og sæde/undervogn ved motorvejskørsel (>110kmt, værst omkring 125-130kmt). Det er mildest talt møj irriterende og går meget ud over køreoplevelsen Jeg er af den overbevisning, at det kan skyldes højre drivaksel og/eller hjulleje. Bilen har været talrige gange på værksted og har bla fået skiftet nogle bøsninger, en kaliber mm, men de siger, der nu intet er galt nu nogle steder i øvrigt. Ifm at jeg købte bilen for ca 1 år siden blev venstre drivaksel og leje skiftet da de var defekte og gav voldsomme rystelser fra 80kmt og op.
Det ville være rart med input til flg:
1. Må der være noget som helst slør i drivakslerne? Der er en lille smule på den højre (ca 3mm i inderste led) og absolut intet på den venstre. Derfor mistænker jeg den for at give vibrationer, som generelt er værst ved læs på bilen.
2. På venstre drivaksel er der en afbalanceringsring i gummi. Der er ingen på den højre?
3. Eftersom hjullejet ikke er særligt dyrt ville jeg gerne skifte dette i samme omgang.
4. Ville I smide de 6-8000kr det koster på værksted at få skiftet drivaksel+leje i håbet om, at det tager vibrationerne?
Kunne der mon være en kyndig mekaniker/volvo kender i det nordsjællandske, som jeg kunne komme forbi så vedkommende kunne prøve en tur med mig og mærke vibrationerne for at blive klogere?
På forhånd tak