Hej igen.
Nå... jeg havde et arbejde hvor jeg cyklede og nu et hvor jeg har firmabil, så Volvo'en er bare min fritids-hygge-bil
Den har sidden fået skiftet alle 4 dyser, komplet renset indsugning, manifold, ny EGR, ny katalysator, nyt DPF filter, intercooler skyllet, turbo udskiftet(original), samt ny bagpotte.
Regen hver 110km ca. Aldrig en eneste fejl i instrumentbordet.
MAP værdier ser jævne ud. Som jeg kan se det, så måler de per indsprøjtning og ikke som et jævn totalt flow

Men den sætter da både fejl og brokker sig, hvis jeg piller stikket af.
Jeg ved ikke om andre sensorer egentlig fejler noget.
Den begyndte at ryge helt vildt under regen, men det stoppede også igen, når jeg bare kørte motorvej... nærmest som om det de der minimum 60km/t og 2500 omdr, som er nævnt i brugermanualen - ikke helt er nok. Selv når det går ned af bakke på motorvejen, så kan jeg se at temperaturen falder meget hurtigt på både katalysator og DPF, som om at selv 130km/t i 5 gear, er for lidt til at holde den varm og gennemfører regen.
Næste skridt er at afprøve og måske skifte begge temp sensorer på både katalysator og DPF, da jeg har lade mig fortælle at de kan begynde at fejle og vise både for meget og for lidt.
Min DPF temp ligger altid laverer end katalysatorens. Sidst var det kat = 600 og DPF = 500. Men ellers ligger de nede omkring 250-300 stykker ved normal kørsel.
Nogen der ved hvad værdien skal være? Står det et eller andet sted i VIDA?
Desuden.... er det normalt at DPF diff sensoren hopper op og ned i værdier nogle gange, selvom slanger og alt er skiftet?
Har prøvet at skiftet diff sensor 4-5 gange. fra både autodoc og FTZ - de fejler alle sammen. Den eneste der har kørt ok, var en brugt fra en hugger i Skagen. Måske Volvo har en der virker??
Alle råd er velkommen. Jeg syntes stadig det er en dejlig bil og så længe den kan køre, så skal den da have lov til det - især når alt andet er plejet, pænt og virker