V70 TDI, st.car Aut. årg. 2000 - Godt råd til køb.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 TDI, st.car Aut. årg. 2000 - Godt råd til køb.

Indlægaf Bruun » tors aug 14, 2008 19:19 pm

Volvo V70 TDI, st. car - Aut. årg. 2000 - Godt råd til køb ?
Bien har kørt 442500 km (Samme motor og gearkasse). Hvor mange kilometer kan der forventes på motor og gearkasse ?. - Kan man risikere at købe sådan én ?. - Bilen kører iøvrigt fejlfrit uden mislyde ell. lign. Den har tilhørt en konsulent, som primært har kørt lange ture. Jeg forventer ikke, at jeg selv kan foretage de helt store reparationer på denne bil, jeg har også en 940 2,3 turbo st. car fra 98, den reparerer jeg selv, den skal iøvrigt ikke udskiftes.
Bruun
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: 8850 Bjerringbro

Indlægaf fugmann » lør aug 16, 2008 7:25 am

Velkommen til forummet.

Det er næsten umuligt at svare på. Levetiden afhænger af hvordan bilen er kørt oog hvor godt der har været passet på den. Hvis gearkassen har fået regelmæssige olieskift, kan den holde meget længe, men igen - umuligt at sige. Der kan være 10 km tilbage eller 100.000 km!

Ved godt at det ikke var nogen hjælp, men sådan ser jeg det altså....

Held & lykke med købet - vi vil da gerne se billeder :-)
Med venlig hilsen

Henrik Fugmann

C30 1,6D 2009
Tidl.
S80 2,4T Aut. 2001
940 2,3 Ltt. Classic 1995
V40 2,0i 1997
samt en barndom med adskillige 24x-modeller :-)
fugmann
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Rungsted Kyst 2960

Indlægaf Shadows » lør aug 16, 2008 7:41 am

Hej Bruun - Velkommen til :D

DET er godt nok mange kilometer den har kørt :shock:
Husk at alle ophæng mm også har rullet med, og de sikkert ikke er skiftet.
Hvis man passer sine olieskift - ikke presser motor/gear før den er varm og ellers ikke presser den over evne - kan den sikkert holde længe (- men, det har den jo allerede gjort!) Så jeg tror ikke at du skal drømme om at nogle herinde kan komme med historier om at deres har holdt f.eks. 600.000 km.

Det må være meget billig, siden den har din interesse. Prøv at finde ud af hvad en ombytter/brugt motor koster både i indkøb og montage. Samme for gearkassen.
Hvis du så lægger de penge til side (som en slags merpris for bilen)... Holder motor/gear mens du har den, så står penge der jo - og skal du skifte motor/gear, så var du jo forberedt. Og forberedt, det skal du være.

Selv om den ikke oser (det jo en diesel) umiddelbart, så prøv en tur i mørke og læg mærke til om der er os at se vha bakspejlet og lygterne fra de bagvedkørende.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Bruun » lør aug 16, 2008 13:21 pm

fugmann skrev:Velkommen til forummet.

Det er næsten umuligt at svare på. Levetiden afhænger af hvordan bilen er kørt oog hvor godt der har været passet på den. Hvis gearkassen har fået regelmæssige olieskift, kan den holde meget længe, men igen - umuligt at sige. Der kan være 10 km tilbage eller 100.000 km!

Ved godt at det ikke var nogen hjælp, men sådan ser jeg det altså....

Held & lykke med købet - vi vil da gerne se billeder :-)

:) Tak for dit svar - jeg vil lige sove lidt på det , før jeg evt. køber. den er rimelig billig 99.900 - og skal kun bruges som 2. bil.
Bruun
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Bruun » lør aug 16, 2008 13:26 pm

Shadows skrev:Hej Bruun - Velkommen til :D

DET er godt nok mange kilometer den har kørt :shock:
Husk at alle ophæng mm også har rullet med, og de sikkert ikke er skiftet.
Hvis man passer sine olieskift - ikke presser motor/gear før den er varm og ellers ikke presser den over evne - kan den sikkert holde længe (- men, det har den jo allerede gjort!) Så jeg tror ikke at du skal drømme om at nogle herinde kan komme med historier om at deres har holdt f.eks. 600.000 km.

Det må være meget billig, siden den har din interesse. Prøv at finde ud af hvad en ombytter/brugt motor koster både i indkøb og montage. Samme for gearkassen.
Hvis du så lægger de penge til side (som en slags merpris for bilen)... Holder motor/gear mens du har den, så står penge der jo - og skal du skifte motor/gear, så var du jo forberedt. Og forberedt, det skal du være.

Selv om den ikke oser (det jo en diesel) umiddelbart, så prøv en tur i mørke og læg mærke til om der er os at se vha bakspejlet og lygterne fra de bagvedkørende.

:) Tak for dit svar - jeg tænker lige lidt over det - Jeg er ikke så nervøs for undervogns bøsninger , det tager jo ikke lang tid at skifte dem, og er ikke dyrt.
Bruun
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf michael sørensen » lør aug 16, 2008 17:14 pm

hej min v70 tdi fra 98 har 500105 km på bagen uden nogen problemer bortset fra at automatgearkassen er sprunget i luften jeg måtte give 5600 for en anden brugt som jeg nu bare skal have sat på den men ellers en kanon bil der stadig skulle kunne køre mange km :) mvh michael
v70 tdi stw årg98 500105 km på bagen
michael sørensen
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: nordsjælland

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj