Fej foran din egen dør først

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fej foran din egen dør først

Indlægaf Klågem » ons mar 11, 2009 11:45 am

Ingemann skrev:Jeg er enig med Hr. Småsur her. Jeg vil da også opfordre til lidt småulovligheder i det her tilfælde. Det har jo i praksis INGEN betydning for bilen.

Manden spørger om det kan lade sig gøre, og ja, det kan det godt. Han skal bare lige være opmærksom på nogle detaljer! Jeg synes da at det er bedre så at indrømme at det er ulovligt, men samtidig gøre opmærksom på at det er det, der skal til, hvis han gerne vil have de fælge på.

Jeg synes du opfordre til en meningsløs diskution, Klågem.. :?:

Thumbs up for spacere!

Jeg er da helt enig om at man bare skal smide nogle spacere på Ingemann. Men jeg syntes at Hr småsur skal tænke over hvad han skriver. Han er meget hurtig til at rakke andre ned. Fint med det. Men så skal han ikke efter en uge opfordre til ting som han brokkede sig over. Han var meget på bagbenene i den nævnte tråd. Og derfor syntes jeg at han skulle have den igen
Prøv at læse hans tråde.
Hvis man finder et link til en hjemmeside om Volvo... Så er det noget være bras. Og den er fyldt med fejl osv.
Kommer man med et perlestensmekanikertip.. Så er det noget klamphuggerri. Og man skal ud og købe specielværktøj for en masse penge.
Men kommer han selv med nogle tip eller råd samt henviser til en anden hjemmeside som også er fejlfyldt iflg. hans egen tekst. Så er det helt i orden.
Jeg kan ikke se forskellen på om en fra Volvoklub Kolding laver en hjemmeside med fejl. Eller om Volvo laver en...
Så kommer den. Jamen du kan da bare lade væ´r med at læse det.
Rigtigt. Men når det er respons på en tråd som jeg skriver. Så læser jeg det.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Ingemann » ons mar 11, 2009 18:40 pm

Jeg forstår godt hvad du mener. Ved bare ikke helt hvad jeg skal sige til det? :(
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf 940Turbo » tors mar 12, 2009 14:03 pm

Ja JEG synes at Ingemann er et skarn...tsk tsk...sådan at opfordre til ulovligheder og tilmed at gøre det i sin egenskab af redaktør!! Skandaløst!

:lol: :lol: :lol: :lol:

....og man kan jo tydeligt se på hans projekt at han er en værre vaneforbryder! Ha ha ha ha ha ha ha....

//Ironi off.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis - i praksis er der :-)
940Turbo
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Ingemann » tors mar 12, 2009 15:55 pm

Hehe :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Volvo 243 » tors mar 12, 2009 16:51 pm

Helt ærligt så gider jeg slet ikke at læse at man skal overholde love osv. Det ved vi jo godt. Men der er så mange åndsvage love i Danmark som er helt meningsløse og derfor er folk jo ligeglade.

Alt med biler er jo alligevel forbudt med mindre man kører i en lille miljøbil.
Jeg er snart så træt at at miljø er vores tids skatteskrue. Jeg kunne da godt tænke mig at gøre noget for miljøet, men som det ser ud i øjeblikket vil jeg da skide på det.

Miljøet bliver kun brugt som en trussel for at opkræve mere skat.
Konstruktive forslag kunne jo være at tillade moterskift til mere moderne og miljøvenlige motorer. Men nej, det vil udløse en ny registrerings afgift.

Vi har ingen alternativ til benzin i DK. I Sverige findes der E85 som koster ca 6,50 kr i danske kroner. Man kan blande optil 40% i benzinen uden nogen ændringer på en B20. Det giver også flere heste, men forbruget er lidt større. CO2 udslippet er dog halveret på en B20.

I DK belønnes udslippet ikke men vi betaler alt efter hvor meget staten mener at vores bil går på literen. Det er sku da helt åndsvagt.

Når vi taler om ombygning af bilen herinde er det jo ikke en bil vi kører i hver dag. Det er en hobby, det er sjovt og vi behøver ikke latterlige love om spacere osv.

Så jeg har ikke brug for at nogen lufter den indre politimand på dette forum.
Brugeravatar
Volvo 243
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Klågem » tors mar 12, 2009 20:01 pm

Volvo 243 skrev:Helt ærligt så gider jeg slet ikke at læse at man skal overholde love osv. Det ved vi jo godt. Men der er så mange åndsvage love i Danmark som er helt meningsløse og derfor er folk jo ligeglade.

Alt med biler er jo alligevel forbudt med mindre man kører i en lille miljøbil.
Jeg er snart så træt at at miljø er vores tids skatteskrue. Jeg kunne da godt tænke mig at gøre noget for miljøet, men som det ser ud i øjeblikket vil jeg da skide på det.

Miljøet bliver kun brugt som en trussel for at opkræve mere skat.
Konstruktive forslag kunne jo være at tillade moterskift til mere moderne og miljøvenlige motorer. Men nej, det vil udløse en ny registrerings afgift.

Vi har ingen alternativ til benzin i DK. I Sverige findes der E85 som koster ca 6,50 kr i danske kroner. Man kan blande optil 40% i benzinen uden nogen ændringer på en B20. Det giver også flere heste, men forbruget er lidt større. CO2 udslippet er dog halveret på en B20.

I DK belønnes udslippet ikke men vi betaler alt efter hvor meget staten mener at vores bil går på literen. Det er sku da helt åndsvagt.

Når vi taler om ombygning af bilen herinde er det jo ikke en bil vi kører i hver dag. Det er en hobby, det er sjovt og vi behøver ikke latterlige love om spacere osv.

Så jeg har ikke brug for at nogen lufter den indre politimand på dette forum.

Hvis du læser den oprindelige tråd vil du se at det ikke er mig der leger politimand. Men Hr. småsur der gjorde det.. Der var dog ikke noget galt når han selv opfordrede til at lege loven..
Jeg er personlig ligeglad med hvor meget min bil forurener Eller om de har smidt en 500hk motor i en fiat 127.
Bare folk kører ordenligt der hvor der er mennesker. (skoler-børnehaver-små villaveje osv)
Men der er sgu ikke nogen der skal bestemme om jeg prøver at lave bedste 1/4 mile på strøget i Kbh. lørdag eftermiddag kl 11.30
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Volvo 243 » tors mar 12, 2009 20:41 pm

Jeg har både læst og svaret i den oprindelige tråd så jeg ved godt hvem vi taler om her.
Min opfattelse af de her mærkelige love ang. biler i DK er jo at så længe at jeg selv opfatter tingene som sikkerhedsmæssigt forsvarligt så har jeg ingen skrubler.

Jeg sidder her i aften og kikker lidt på SFRO side ang regler for ombygning i Sverige. Jeg bliver nok nødt til at flytte der over.....
Brugeravatar
Volvo 243
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Klågem » tors mar 12, 2009 21:24 pm

Volvo 243 skrev:Jeg har både læst og svaret i den oprindelige tråd så jeg ved godt hvem vi taler om her.
Min opfattelse af de her mærkelige love ang. biler i DK er jo at så længe at jeg selv opfatter tingene som sikkerhedsmæssigt forsvarligt så har jeg ingen skrubler.

Jeg sidder her i aften og kikker lidt på SFRO side ang regler for ombygning i Sverige. Jeg bliver nok nødt til at flytte der over.....

Jeg har en god men stædig ven. Han kørte i amazon med Volvo´s orginale 5.5" fælge på. Men han blev kaldt til syn den ene gang efter den anden, fordi at de forøger sporvidden og derved belaster hjullejerne unødigt som de sagde i synshallen. Men min ven blev ved med at svare dem igen. Og til sidst tog min ven kontakt med Volvo i sverige og fik papiere på at de var typegodkendt efter svensk lovgivning og passede til en amazon.
Det kostede en fandens masse tid og penge. Men til sidst fik han lov at køre med dem.
Eller tag en Volvo 850. I sverige må den trække 1800 kg. Men i dk kun 1600kg.
Så man kan hurtigt blive enige om at den danske lovgivning er håbløs.
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Re: Fej foran din egen dør først

Indlægaf Hr. SmåSur » fre mar 13, 2009 11:39 am

Jøsses!!..

Mage til gudsjammerlig piveri skal man da lede længe efter! Du bor endda i Jammerbugten! Hold da op!

Mand dig op, man skulle jo tro at du sad i en sandkasse og nogen havde taget din spand og skovl!

Nå, men piveriet kan jeg ikke hjælpe dig med, men mage til manipulerende jammer skal man da lede længe efter!

Jeg siger jo ikke noget forskelligt - og der er jo ikke gået en uge imellem mine indlæg, vel? (For mig spiller det INGEN rolle, men du refererer til et indlæg der er 1,5 år gammelt - og jeg har ikke ændret hverken syn på sagen eller mening).

Klågem skrev:....Men så skal han ikke efter en uge opfordre til ting som han brokkede sig over. Han var meget på bagbenene i den nævnte tråd.

Dernæst lystlyver enten du eller din ven i en grad så det driver!

Jeg holder mig til fakta:

1 - Der er IKKE noget der hedder "originale" 5,5" stålfælge til Volvo Amazon. Det har der aldrig været - det er fælgproducenterne der egenhændigt har lavet de eftertragtede fælge.

2 - Volvo har ALDRIG nogensinde godkendt de 5,5" stålfælge - tværtimod, har Volvo udgivet et AFSLAG på godkendelse, da de efter Volvo's beregninger jo netop forøger sporvidden i en grad Volvo ikke vil godkende. Og ligesom i Danmark, bliver de fælge IKKE godkendt af den svenske Bilprøvning.

3 - Det er muligt at dansk lovgivning er håbløs - forskelle som du nævner omkring vægte mv. er altså IKKE styret af dansk lovgivning, men af producentens typegodkendelse! Så det kommer altså fra Volvo selv.

Klågem skrev:Jeg har en god men stædig ven. Han kørte i amazon med Volvo´s orginale 5.5" fælge på. Men han blev kaldt til syn den ene gang efter den anden, fordi at de forøger sporvidden og derved belaster hjullejerne unødigt som de sagde i synshallen. Men min ven blev ved med at svare dem igen. Og til sidst tog min ven kontakt med Volvo i sverige og fik papiere på at de var typegodkendt efter svensk lovgivning og passede til en amazon.
Det kostede en fandens masse tid og penge. Men til sidst fik han lov at køre med dem.
Eller tag en Volvo 850. I sverige må den trække 1800 kg. Men i dk kun 1600kg.
Så man kan hurtigt blive enige om at den danske lovgivning er håbløs.

Tænk at du/I er så små sarte mænd, at en smule modstand på skrift - en smule provokation, på skrift - kan få dig/jer til at pive i den grad! Hold da op - I piver jo ikke engang fordi der gør ondt - I piver som lille Brian i SuperBrugsen der ikke må få slik!!

Hvornår kaster I jer ned på maven og tæver lås på gulvet?
Sidst rettet af Hr. SmåSur fre mar 13, 2009 12:04 pm, rettet i alt 2 gange.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Hr. SmåSur » fre mar 13, 2009 11:52 am

Volvo 243 skrev:Så jeg har ikke brug for at nogen lufter den indre politimand på dette forum.

Jeg synes nu ikke at der er noget galt i, at folk gør opmærksom på lovgivning omkring de områder visse spørgsmål handler om.

Tværtimod! - I eksemplet, bliver der spurgt til, om en specifik fælg kan monteres på en specifik Volvo model - Jeg synes ikke at svaret kun behøver indeholde den første og bedste løsning - Lad os nu antage at spørgeren IKKE er interesseret i, at gøre noget der ikke er lovligt? Er det så ikke meget godt at svaret siger hvordan det kan løses, men at det ikke er tilladt?
Så kan spørgeren da selv tage stilling.

Ellers kan ALT jo fremover svares på følgende måde:

"Jo, det kan man - husk på at i 1969 satte mennesket fod på Månen, så mon ikke dit simple spørgsmål kan lade sig gøre også?"

- så er vi da fri for at svare! - og bonus: Vi er fri for at være personlige!!?
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Volvo 243 » fre mar 13, 2009 13:37 pm

Min mening er at vi er en gruppe mennesker som har en fælles hobby, som er Volvo biler. De fleste af os er ganske flinke og vil gerne diskutere vore hobby med de andre. Der er absolut ingen grund at skulle spille sur hele tiden hvergang der kommer spørgsmål som Hr. mavesur enten anser som dumme eller ulovlige.

Det rigtige ville vre at gøre opmærksom på at det ikke er tilladt i DK, men hvis du vil gøre det så kan du gøre sådan osv.

Det giver et behageligt klima på forummet.

Nu opfatter jeg dog surheden hos Hr. Små-sur som en joke, så skaden er ikke så stor.
Brugeravatar
Volvo 243
Superbruger
Superbruger

Re: Fej foran din egen dør først

Indlægaf Volvo4life » fre mar 13, 2009 21:17 pm

Hr. SmåSur skrev:Mand dig op, man skulle jo tro at du sad i en sandkasse og nogen havde taget din spand og skovl!

:D
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Klågem » fre mar 13, 2009 23:29 pm

Hr. SmåSur skrev:
Shadows skrev:
Mht til at køre til syn, synes jeg altid det har være tidskrævende: Andre dæk skulle monteres, frontgitter afmonteres, lygter ændres, sæder montres, evt. tavler påsættes, ruder udskiftes, motorstyring reset'es, osv.

Ja, det er ikke bare lige. Især ikke når det bare er får at tilfredsstille en gnaven gammel mand, som ikke kunne klare sig som mekaniker. Mens hverdagens kontrollanter, politiet ikke har noget at sige til vognen.

Kære Shadows,
Din arrogante holdning er trist at konstatere - især når du udtaler dig i din "uniform" af redaktør. En synsmand gennemgår nu en temmelig solid uddannelse, skal være rimelig godt begavet (teknisk) og have en temmelig god og omfangsrig viden om bilers teknik mv. - så at "nedgøre" en synsmand til en person der "ikke kunne klare sig som mekaniker" - er da en smule "smart"??
Nå, men ja, ja, vi kender da alle en synsmand der har været tarvelig - men kender vi ikke også elektrikere der sprang sikringerne? - og så kender vi vist også alle en masse paphætter, der lader hånt om loven, fordi deres mini-ego ikke slår til på en havetraktor?..

Hvis du endda med al stolthed proklamerer, at du skifter en masse ulovligheder ud på din bil lige inden du stiller til syn med den, for at lovliggøre den, så har du vist hermed indskrevet dig selv i kategorien for paphætter.

Men du har da ret i én ting: Vi har alle lov at have vores forskellige holdninger! :)

En herinde er da noget af en paphat at høre på.....
Kom med bare en fornuftig forklaring på at en 850 må trække mere i sverige og tyskland end i danmark....
Ja. jeg bor i jammerbugtem. Og tør skrive det. I stedet for at gemme mig et sted omkring KBH..
En person herinde kender ikke til takt og tone.
En person må bo alene da jeg tvivler på at nogen kan holde ud at være under samme tag som den person.
En person laver sikkert ikke andet end at svine folk til dagen lang. Nåh-ja og læse en masse bøger som gør at en person er meget klogere end alle andre.
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Den er da for nem...

Indlægaf Helle&JP » ons mar 18, 2009 10:53 am

En forklaring på, hvorfor en Volvo må trække mere i Sverige og Tyskland end de må i Danmark..

Efter den danske lovgivning må en bil trække med det, som importøren for den godkendt til.
Og Volvo Danmark mener altså ikke at en 850 kan klare mere.....
Men en importeret bil fra Tyskland, må faktisk fortsætte med den store vægt.... Altså hvis den var synet og godkendt i Tyskland, med de vægte...

Sådan var det i hvertfald, da jeg snakkede med min lokale synesmand, om hvorfor 940'ern måtte trække med væsentligt mere i Tyskland, end den kan godkendes til herhjemme.... (1800 kg.)
Helle&JP
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Den er da for nem...

Indlægaf testhest » ons mar 18, 2009 11:09 am

Helle&JP skrev:Sådan var det i hvertfald, da jeg snakkede med min lokale synesmand, om hvorfor 940'ern måtte trække med væsentligt mere i Tyskland, end den kan godkendes til herhjemme.... (1800 kg.)

Nu forstår jeg måske din udtalelse forkert, men en 940 må da også trække 1800kg herhjemme. Du skal bare montere et såkaldt forstærkningssæt fra Volvo, og så skal den synes igen. Har selv udført "operationen".
MVH
Bjarne Warming

945 Classic '96, B230FK + M90, 3" forrør og katalysator + 2,5" bagud - i rustfri.
testhest
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 6400 Sønderborg

Næste

Tilbage til Frit emne