Hejsa igen
Jo det er reduktioner fra en Amazon, og de sidder på en 210
Som skrevet i et tidligere indlæg, er problemet at det stadig er 210 bremserne der sidder på bagakslen!
Den havde jeg ikke regnet ud fra starten

Øv! hvor pinligt
Har med hjælp fra Kristian fået et Intyg på skivebremser, der står INTET i intyget om at det skal være 1 kreds bremser.
Her er der lavet 2 kreds bremsesystem, hvilket også er en sikkerhedsmæssig fordel.
Bemærkningen om at bagbremserne skal være fra samme bil, er jo for at undgå ovenstående, men løses det fornuftigt er der jo ikke grund til at skifte.
Angående reducering af bremsebelægningernes størrelse, er det IKKE en hul i hovedet løsning.
Mange bilmærker har forskellige bredder bremsebakker og størrelser hjulcylindre til samme model.
Vel og mærke med samme tromle til alle modeller.
Cylindre og bakker er så "parret" til resten af bremsesystemet.
Jeg er IKKE "Grøn i faget", og "roder" med hovedet under armen, jeg er 53, og har rodet med biler siden jeg kunne gå selv.
Har bygget mange biler og motorcykler gennem årene.
210éren er en dansk bil med skivebremser, trimmet B 20 motor, og en pick - up karosse, lavet af en Chevrolet Master sedan fra ´33
Den ser forfærdelig ud, og er lavet i "Rat - rod" stil, men det er ikke det samme som at den er dårligt lavet!
Den gik igennem syn fredag morgen, uden anmærkninger, og største skævbremsning var 6% på baghjulene.
Fordelingen mellem for og baghjul var lige i øjet
Den er synet som ombygget bil med motorstørrelse mm, skrevet i papirene.
Synet er foretaget i samarbejde med min synsmand, og efter mail og billedkorrespondence med Færdselsstyrelsen.
Snarest bliver der monteret en komplet Amazon bagaksel med bremser, så bliver udvekslingen også mere landevejsvenlig.
Bilen er bygget til at være sikker at færdes i, det er min yngste søn der fremfører den til hverdag, og ham vil jeg ikke miste pga. sjusk
Som en lille "sideline" kan jeg fortælle, at min synsmand foreslog at jeg næste gang skulle sætte reducerventiler ind så jeg kunne justere bremsekraften til for og bagaksel uafhængigt.
Mvh
Niels