V70 - ombygning fra benzin til diesel - muligt?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 - ombygning fra benzin til diesel - muligt?

Indlægaf Florian » ons okt 28, 2009 20:59 pm

Hej, en god bekendt af os er kommet med forslaget om ikke vi skulle bygge vores ellers dejlige V70 2.5 10v fra 1997 om til en diesel.
Kan det 'bare' lade sig gøre? Hvad med alle kabler/ledninger? Passer den i det hele taget?

Hvad med en motor fra en D5, kan den bruges i det tilfælde? Eller er det kun den 2.5 TDI
motor der passer?
Volvo drives you home safely

V70 2.5 10v 1997
Florian
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Gedsted, Himmerland

Re: V70 - ombygning fra benzin til diesel - muligt?

Indlægaf Hr. SmåSur » ons okt 28, 2009 23:39 pm

Ja, undskyld svaret - men direkte uden omsvøb - Sikke en ugennemtænkt idé.

Jeg er ikke ekspert på V70 - men jeg er sikker på, at "alt" er forskelligt - lige fra motor, brændstoftank, ledningsnet, gearkasse, el-styring, udstødning og måske endda instrumentering etc.
Når så du har købt en hel bil for at få delene - og har bygget om - skal du til registreringssyn, betale ny registreringsafgift og fremover betale "diesel-gris-afgift" årligt..
Hvad med bare helt enkelt at skifte bil? - men som jeg plejer at sige: Det var i 1969, at man landede på Månen, så selvfølgelig kan det da lade sig gøre...
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf kimmer » tors okt 29, 2009 7:16 am

har med 10 km/L selv leget med tankerne :D Nedenstående tråd understreger fint Hr. Småsurs pointe...
Det er vist kun på det rene hobbyplan dette skal gøres vel og mærke med den store hobbypung slået fuldt ud :wink:
Hvis du skal have en diesel, skal du sælge din bil og købe en anden. Inden da skal du lige overveje det økonomiske ved at gå til diesel. Hvis det drejer sig om en tdi i dit nuværende design skal du af med knap 3.000 kr mere om året i ekstra afgift inklusiv ny partikkelmangelafgift....det er som sagerne står nu ca. 300 l benzin :wink:

Tråden er lang og udvikler sig til også at dreje sig om Diesel..
viewtopic.php?f=3&t=3380&hilit=motorskift

Venlig hilsen
Kim
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Shadows » tors okt 29, 2009 9:03 am

Hr. SmåSur skrev:Ja, undskyld svaret - men direkte uden omsvøb - Sikke en ugennemtænkt idé.

Så er småsur på banen igen :roll:

Florian, tag dig ikke af ham.
Men derudover har han ganske ret. Der kan være så mange ting der også skal skiftes, som man ikke lige tænker på. Så med mindre man har en billig donorbil, og man kan skrue det hele selv og dermed "bare" lade det være en spændende garageprojekt, er det nok ikke noget der hænger økonomisk sammen.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Balder » tors okt 29, 2009 13:19 pm

... medmindre du bytter hele ledningsnettet , motor , gearrkasse ,instrumentbord, airbags's, styrenheder usw pga CAN-BUS i d5ern det er ALT anderleses...og bilen mister sin identitet fuldstændig...i sverige kunne den gå som "hjemmebygget fordon" , men i dk er den slet ikke gangbar...

MvH Balder
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf Shadows » tors okt 29, 2009 16:30 pm

Jeg vil bare lige bemærke at Småsur i tre PM'er i dag har bedt mig fjerne min kommentar til hans sure kommentar.
Derfor skal jeg gerne være den første til at undskylde hans kommentar.

Og så gider vi ikke høre mere om det :wink:
..tilbage til emnet !!
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Hr. SmåSur » tors okt 29, 2009 16:42 pm

Shadows skrev:Jeg vil bare lige bemærke at Småsur i tre PM'er i dag har bedt mig fjerne min kommentar til hans sure kommentar.

..tilbage til emnet !!

Tsk..tsk.. Sikke et pattebarn du er!! Men fint - du vil tage alle brugere som gidsler i din hetz imod mig - Så vi kan jo bare atter engang vende os imod din underlige optræden herinde - med skjulte nr.plader og diverse ulovligheder - og ikke mindst din dumme fodnote om, at farten ikke dræber. :)

Det er da barnligt og åbentlyst at du hverken kan eller vil bevæge dig op af sandkassen. Jeg har intet at skjule - men jeg sparer naturligvis de andre brugere for, at jeg beder dig holde hentydninger til tidligere fejder ude af andres tråde - og så svarer du endda på denne måde - tager tråden her som "gidsel".

Du forsejler blot fakta, at du er magtesløs og handler som et barn - meget lille barn.

Og Shadows...
Hvem er "vi" i dit indlæg? - Er det dig der bestemmer?
Skal du referere til mine PrivateBeskeder til dig - så lad være med at smålyve - det understreger KUN at du er magtesløs og umoden.
Og skal du være dygtig til at holde emnet på plads - så var det jo lige præcis det jeg bemærkede til dig i en PrivatBesked!
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Shadows » tors okt 29, 2009 16:58 pm

Jo mere du skriver, jo mere dummer du dig.
Lad det dog ligge... Men tal ordentligt :wink:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf kimmer » tors okt 29, 2009 17:03 pm

Hr. SmåSur skrev:
Shadows skrev:Jeg vil bare lige bemærke at Småsur i tre PM'er i dag har bedt mig fjerne min kommentar til hans sure kommentar.

..tilbage til emnet !!

Tsk..tsk.. Sikke et pattebarn du er!! Men fint - du vil tage alle brugere som gidsler i din hetz imod mig - Så vi kan jo bare atter engang vende os imod din underlige optræden herinde - med skjulte nr.plader og diverse ulovligheder - og ikke mindst din dumme fodnote om, at farten ikke dræber. :)

Det er da barnligt og åbentlyst at du hverken kan eller vil bevæge dig op af sandkassen. Jeg har intet at skjule - men jeg sparer naturligvis de andre brugere for, at jeg beder dig holde hentydninger til tidligere fejder ude af andres tråde - og så svarer du endda på denne måde - tager tråden her som "gidsel".

Du forsejler blot fakta, at du er magtesløs og handler som et barn - meget lille barn.

Og Shadows...
Hvem er "vi" i dit indlæg? - Er det dig der bestemmer?
Skal du referere til mine PrivateBeskeder til dig - så lad være med at smålyve - det understreger KUN at du er magtesløs og umoden.
Og skal du være dygtig til at holde emnet på plads - så var det jo lige præcis det jeg bemærkede til dig i en PrivatBesked!

...det ville glæde mig, om i begge to førte jeres debat over i PB :evil: Det her er en tråd om diesel kontra benzin.
Kim
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Florian » tors okt 29, 2009 17:42 pm

Tak for jeres hurtige indlæg. Den del som kan betragtes som "off topic" glemmer jeg bare.... ;-)

Modargumenterne taler for sig selv, selfølgelig. Jeg er bare lidt i tvivl om det gælder D5'eren eller diesel generelt??
:oops:

V70 2.5 10v 1997
Florian
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Shadows » tors okt 29, 2009 19:17 pm

Florian skrev:
Jeg er bare lidt i tvivl om det gælder D5'eren eller diesel generelt??
:oops:

Jeg vil sige at som Balder skriver, at D5'eren er nærmest umuligt til menneskepenge, bl.a. pga. CAN-BUS systemet.
En motor fra en tilsvarende årgang på V70'eren er det bedste hvis man går i gang med en konvertering. Men økonomisk kan det nok ende med at være billigst at køre benzin'eren i en årrække mere.
Eller sælge den med tab, og så købe dieselmodellen.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Florian » tors okt 29, 2009 22:41 pm

Tak! Hermed taget til overvejelse!!

V70 2.5 10v 1997
Florian
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj