Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

jbo skrev:Jeg antager, enheden kan kobles sammen med mit airconditionanlæg.
Kan enheden så varme om vinteren og køle om sommeren?
jbo skrev:Hvor lang tid i forvejen skal der varmes ved f.eks 0 grader.
jbo skrev:Hvor "hårdt" tager det på batteriet?
Skal jeg f.eks have et større batteri?
jbo skrev:Det er svært at stille spørgsmål, når man ikke lige ved hvad man skal spørge om, men alt har interesse, så jeg kan blive lidt klogere på emnet.
Jeg fik her i efteråret foretaget eftersyn hos Bildeve i Helsingborg, og det var jeg godt tilfredes med, så jeg regner med at hører på en pris hos Bildeve.

Martins Volvo skrev:Hej Ulrik
Det var en super god forklaring. Da jeg havde problemer med bilen som ikke ville starte, kunne jeg ikke forstå hvorfor ladestrømmen (ifølge amperemeteret på laderen) faldt så hurtigt uden at batteriet var ladt helt op. Du fortæller om at man kan fastmontere en CTEK 3600 som jeg går ud fra så bare skal have 220 volt. Hvordan foregår det, med et udvendigt stik på bilen? Det ville jo være praktisk hvis man kunne sætte laderen til via 220 volt udefra så man ikke skulle have en dør åben.
De bedste hilsner fra Martin

Martins Volvo skrev:Hvis du forestiller dig et scenarie hvor jeg starter motorvarmeren og kører lokale ture, kan en CTEK 3600 så gøre en forskel hvis jeg tager den med på arbejde og tilslutter den til bilen i de ca. 8 timer jeg er på arbejde, og kan den på den tid også nå at løsne belægninger på blypladerne?
Martins Volvo skrev:På vise biler kan det være svært at komme til selve batteriet, da det er monteret på svært tilgængelige steder (typisk under førerstolen), men kan man så benytte de "poler" som er i motorummet til at lade med CTEK`en? Jeg mener at have disse poler i varebilen, og de er vist beregnet til starthjælp. Disse spørgsmål er ment som en forbedring af min viden omkring batterier (og opladning af disse), da jeg allerede har besluttet at købe det apparat![]()
Mvh. Martin

jbo skrev:Spar ikke på din sikkerhed!
Med en almindelig lader skal du tage højde for både eksplosiv knaldgas og gnister. CTEK har styr på gasserne og patenteret gnistbeskyttelse.
Betyder dette, at jeg kan tænde / slukke for lys m.v. i min garage hvis jeg bruger enheden her?
Hvad med propperne på batteriet, skal de ikke demonteres?
Benzinfyr.
Kan jeg tænde for fyret i min uopvarmede garage, eller er det at gå for vidt mht. udstødningen?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster