renovere kaliber

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

renovere kaliber

Indlægaf charlie » ons jul 07, 2010 9:46 am

Hej

Så skulle bilen til syn og den dumpede, sur røv har lagt en stor bunke sedler og timer i den :evil: Det var selvfølgelig bremserne det var galt med, håndbrermsen i den ene side tager ikke fat, det er så nok bare en smøring, så virker den igen, syntes ikke selv det var så vigtigt man bruger den jo aldrig når der er automatgear. Men min højre for bremse var også et problem. Da vi havde bilen oppe prøvede vi at dreje hjullet rundt og de gik meget stramt, det virker til at klodsen ikke slipper igen, så jeg går udfra at det er kalibraen der sider fast, hor svært er det selv at renovere en kaliber? kræver der noget specialt værktøj?

Mvh Ivan
charlie
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: renovere kaliber

Indlægaf VolvoSport » ons jul 07, 2010 13:48 pm

Håndbremsen er jo ikke kun til parkering. Det er også en nødbremse, som skal hjælpe dig (eller nok nærmere os andre) hvis det hydrauliske bremsesystem skulle ske at svigte.
Så det er selvfølgelig helt på sin plads, at din bil dumper til syn, hvis du kører rundt med defekt håndbremse.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf charlie » ons jul 07, 2010 17:24 pm

Hej Christian

Giver dig helt ret at bilen skal være i orden, så selvfølgelig skulle den dumpe, kender synsmanden så syntes egentlig at det er rart at se at der ikke er forskelsbehandling. Jeg havde ikke lagt mærketil at håndbremsen ikke virkede, når ikke det er noget man bruger, så lægger man ikke lige mærke til om det virker, men har nu testet håndbremsen og i den ene side blokker hjullet hvis jeg trækker den ved 40 km/t.

Men mit spørgsmål om hvordan renovere man en caliber???

Mvh Ivan
charlie
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Hennicke » ons jul 07, 2010 19:28 pm

Se altid bremserne lys hjulophæng mm. efter inden syn.
Alt det synsmanden går igennem ellers beder man selv
om et omsyn.
V40 2.0 årg. 2000
Hennicke
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Slangerup

Indlægaf Carstens80 » ons jul 07, 2010 19:46 pm

Hej ivan
Ved ikke om du kan bruge dette til noget http://www.pettsson.com/Renovera%20bromsok.html

//Carsten
Nuværende bil
XC60.AWD 2018.

Tidligere
144 gl 1974 /244 gl 1976 / 745 gle 1986 / 240 turbo 1986 / 850 gle 1995 / 855 gle 1995 /
S80 2001 / xc70 2005 / S80 2007 / S80.V8.AWD 2007 / S60 2011/V60 2011 /XC60 2018
Carstens80
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nordsjælland.

Indlægaf BrunoAndersen » tors aug 19, 2010 0:50 am

-Opstrammer :D :D :D :D :D :D
nu er det sådan at et syn er for sagen :D 8) gennemgå alt det sikkerhedsmæssige -forbrænding co2 mm- tæthed af olie mm- bøsninger bremseslanger -tæringer ved det bærende osv- for det gode øje finder sådanne arnesteder :D :D :D
episode! jeg var til syn her i Lystrup ved statens bil inspektion :shock: der hoppede to unge synsfolk på min 740/91 med rusthammer- de nåede og gennembanke mit panel i den ene side før jeg fik dem stoppet 8) :oops: og jeg skulle virkelig ligge min stemme i den brede vejbane/at hvis det ikke stopped omgående kunne de godt sætte bilen ned for så var jeg kørt :D :shock:
min 740 er ikke rusten-min undervognsbehandling er HEL og lukket -skulle sådn et par unge hundehoveder så hakke hul i min undervognsbehandling (aldrig) :D de blev da også noget tamme :shock: 8) -og synet endte da også kun med at der var en fejl /det ene nummerplade lys var gået :D :D :D :D :D 8)
jo sådan nogle knejter troede lige at de skulle ordne Far fordi det var dem der havde Hammern :D :D :D :shock: 8) :lol:
jeg har fundet et godt bilsyn nu-Gert/Byensbilsyn -han kender mig og er så erfaren at han kikke /og har enu ikke banket i min slæde :D :D :D men bremser er han over/og her er ingen kære mor :D :D :D - ligledes co2 er han helt i front med :D :D :D bøsninger ophæng mm. olie spild mm -så ruller han lige på rullefeldtet og ser om alt er iorden -og vender på gårdspladsen- :D :D :D
mvh.Bruno
BrunoAndersen
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Umulius » tors sep 02, 2010 8:51 am

Hej
det kan nemt selv renovere Kabliber . man skal bare husk vis der rigtig rust der sæt på bremsestemplet efter gatte så , så skal der nye til
men husk bremse sygefrisikonmern smøre midet eller går det ud over pakkening /o-ring.
også brug bremsepedal for passe stemlper ud af kabliber :D
PS . det vil sikker være godt ting af købter rep .sæt til kabliber

PS. :oops: ups gemt hele skirver at det kan være det lægge problem er gliderne det kan være gal med som janus skirver
Sidst rettet af Umulius tors sep 02, 2010 16:03 pm, rettet i alt 2 gange.
Mhv Carsten
ingen bil lige p.t
Tidligere biler:
S 70 TDI man .årg 97 nu med US lys i bliklygte
760 2,3GLE man. årg 87
S70 2,5GLT man årg.99
div. vw model alt fra golf II til passat og Sharan
Fejl køb Peugeot 405 årg 89 1,9
Umulius
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Viborg

Indlægaf Janus » tors sep 02, 2010 12:00 pm

Alt efter hvilken bremsetype du kører med, er der stor chance for dit problem ligger i gliderne, der holder kaliberen.
Havde 40 % fejlbremsning på en glider der ikke kørte frit på min gamle S40.

Skiftede bremser foran på min 940 for en lille måned siden. Der var også en glider der ikke kørte som den skulle. Det var skyld i at klodserne var slidt meget skævt.
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hillerød

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser