22 Okt. 2010
Jeg har nogle gange haft kold start problemer, hvis den lige har været startet nogle sekunder, evt. for at flytte den, og så stopper motoren igen. efter 1 times tid, er det som om at der ikke er olietryk tilventil løfterne og at de ikke åbner nok til at kunne suge benzin ind.
Hvis jeg har strøm nok til det ej jeg noglegange heldig at den giver et par "prut" fra sig og bliver jeg ved med at tørne motoren går den som regel i gang, men jeg skal holde på en høj tomgangs hastighed indtil at den selv kan gå i tomgang, herefter skal den blive ordentligt varm, inden at jeg slukker for den og når den er kold igen, er der ingen problemer.
Jeg kører 10W-40 motorolie.
Normalt er den særdeles kvik til at starte, bare 1 omdr. og den er igang.
det skal også nævnes, at den tikker som kold i nogle minutter, men det holder op, og den spinder som en kat der har fået fløde.
Kan problemet skyldes slidte olie tryks ventilløftere ??? jeg har på fornemmelsen, at motoren ikke nå at pumpe olie nok op til ventilløfterne og/eller der er luftbobler i oliekanalerne op til ventilløfterne og når motoren stoppes efter nogle sekunder, løber olien retur til oliesumpen så kanalerne er delvis tømte, og så skal jeg tørne motoren længe nok til at få olien trykket op til ventilløfterne igen, og det er ikke altid at der er strøm nok til det, det har muligvis også noget med kolde vejr at gøre.
Er der nogen der har eller har haft et lignende problem og evt. fundet fejlen ???
Hilsen Fl.