Hej
Volvo V70r fra 1998 med automatgaer
jeg har fået lidt problemmer med min skønne bil. der er flere ting, så jeg prøver lige at liste dem op
den 25/12 der bliver slukket for sædevarmen med det samme tænder det trekantet motorlampe (den orange med det grønne i midten)
den 26/12 skal starte bilen, det går konstant ud, det føles som luftmassemåleren ikke funger, jeg giver den lidt gas i ca 10 sek derefter køre den. den begynder efter ca 40 km motorvejskørsel og lave ned gearing ved nedbremsning. jeg finde så ud af at hvis jeg sætter den i vinter gear så gør den det ikke ( vi har en lille pige på 10 md der sov) den begynder nu at lave nogle meget hårde gear skift, ved acceleration , som man kan mærke i hele bilen. efter ca 80 km begynder lystet i automatgaerkassen at blinke mellem e og w samt den orange pil i instrumentbordet blinker, det ændre ikke at sætte den i s. Der var næsten ingen varme i kabinen så blev nød til at tænde benzinfyret ( der var ca -12 gr uden for) da vi kommer frem køre ventilatoren til køleren ca 0,5-1 min efter bilen er slukket, og motoeren er næsten ikke varm. Jeg prøver nu at slukke og tænde bilen den starter med det samme men hopper op på ca 3000 omd og bliver der. vi smøre nu gas kablet og tjekker alle de stik vi kunne finde, og omdregninger blev normale.
Er der nogen der har nogle forslag, er selv ude i noget føler eller censor, men er der nogen der har lidt ider?
mvh Ivan