Jeg har helt åbenbart ikke forstand på dette og ber om al den hjælp jeg kan få. Sideinfo er at speedometeret er ude af funktion pt. Nogen der ved noget om hva som den fejler eller hvem som ved noget mere om dette? Alle indspark er velkommene!
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Tror ikke den er der. Der er en diesel, så den har ZF kassen og den har så vidt jeg husker ingen knap til overdrive, da det er en "rigtig" 4 trins og vælgeren hedder P-R-N-D-3-2-1.Klågem skrev:Tillykke med bilen. Jeg tror at den hopper ned i 3 gear for netop at bremse. 4 gear er et overdrive. Næste gang du er idet at køre. Så prøv at trykke på den knap der sidder på siden af gearvælgeren. Der kommer vist nok en orange pil i instrumentet. Derefter prøver du så at slippe gassen så skulle den ikke geare ned. Da du har slået OD fra.

Volvo4life skrev:Tror ikke den er der. Der er en diesel, så den har ZF kassen og den har så vidt jeg husker ingen knap til overdrive, da det er en "rigtig" 4 trins og vælgeren hedder P-R-N-D-3-2-1.Klågem skrev:Tillykke med bilen. Jeg tror at den hopper ned i 3 gear for netop at bremse. 4 gear er et overdrive. Næste gang du er idet at køre. Så prøv at trykke på den knap der sidder på siden af gearvælgeren. Der kommer vist nok en orange pil i instrumentet. Derefter prøver du så at slippe gassen så skulle den ikke geare ned. Da du har slået OD fra.
Skiftemøsteret er bestemt af et kabel som skal justeres korrekt. Prøv det (se evt haynes)
Ellers er der olieskift og en ny gearkasse tilbage. ZF kassen er nem at ødelægge og synsfolket gør det gerne for dig mens du venter.

Klågem skrev:Enige... ja han har en sugediesel og den må så have en AW71.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster