chrjen skrev:Tøsedreng...køb dog det DU vil ha' og ikke hvad den ukyndige økonomiminister mener er det rigtigt valg.

Ja eller køb den med en rigtig mandemotor, dvs. 2.5 T5 som med et snuptag rammer omkring 260HK/400Nm hvis man vil det...
Jeg har selv en af de sjældne V50'ere med stort set alt i udstyr, dvs. T5 motor, Automatgear/Geartronic, Summumpakke/Læder, RTI Navigation, Soltag, etc. Dem ser man ikke mange af herhjemme i afgifts Danmark. De fleste er jo 1.X eller diesel med meget lidt udstyr, da de jo er praktiske for pengepung og konetøffel

Er sgu noget træt og trist af at se alle disse skrabede V50 og S40 der kører rundt i DK, men kan godt forstå at folk bliver tvunget til at lægge hjertet lidt til siden. Det er jo heller ikke bedre når det gælder andre biler.
Men faktisk så er der stort set ikke forskel på 2.4i (170HK) i forhold til T5 i brændstofsforbrug og selv som standard med 220HK/320Nm er jeg sikker på at den vil gøre dig glad når det gælder trækevne

Til gengæld kan det være at forsikringen bliver noget dyrere og hvis du vælger automatgear kan det gøre ondt hvis det går i stykker - men sådan er det med alle automatkasser.
Mht. problemer har jeg haft lidt med det elektriske i form af en kaput elektronisk ratlås og efterfølgende tændningslås som også brokkede sig. Jeg vil dog tro at dette er løst med de nyere modeller. Men rustmæssigt ville jeg spare pengene og undlade undervognsbehandling. Min er over 7 år gammel og den ruster kun på de sædvanlige dele som alle biler, dvs. diverse led og lidt overfladerust - men intet farligt overhovedet.
V50 T5 Aut. Summum MY2005