Sander skrev:
Du blander to ting sammen. Det er veteranbils registrering (også kaldet veteransyn) som Hr.Småsur indleder med "Du glemmer helt den slags problemer du kan løbe ind i, som går ud på, at andre får ondt i bagen over din udnyttelse af Veteranbils-registreringen"
Altså 8 års reglen fornæste syn, som du "udnytter" i dit tænkte eksempel. Så hvis du først skal have din bil synet igen om 7 1/2 år så er din bil blevet veteran registreret hvilket du, eller tidligere ejer, selv skulle bede om at få. Det sker ikke automatisk som nedsættelse af vægtafgift gør. Men det betyder ikke at du så er veteranbils forsikret med de goder som det giver. Det skal du også selv sørge for. Derudover er der 4 hovedregler for veteran registrering, og det er den første som er kernen.
Må kun benyttes lejlighedsvis.
Må ikke benyttes til erhvervsmæssig personbefordring.
Må ikke benyttes til transport af farligt gods.
Må ikke udlejes uden fører.
Men held og lykke med projektet. En amazon ser også godt ud når den er sænket.
Jeg troede faktisk at de 8 år til syn galt alle veteran biler.. jeg har ikke selv tilmeldt den noget, men jeg ved at den tidligere ejer havde veteranforsikring på den. Jeg har bare ringet til tryg og fået en ansvars forsikring på den. jeg har ikke nogen bil ved siden af. og køre i den som hverdags bil, som jeg godt må (ifølge min forsikringsmand).. men skal den synes hver 2. år så ?