Mere end 40mm sænkning volvo amazon

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Mere end 40mm sænkning volvo amazon

Indlægaf Jens L » ons aug 08, 2012 22:56 pm

Sander skrev:
Du blander to ting sammen. Det er veteranbils registrering (også kaldet veteransyn) som Hr.Småsur indleder med "Du glemmer helt den slags problemer du kan løbe ind i, som går ud på, at andre får ondt i bagen over din udnyttelse af Veteranbils-registreringen"
Altså 8 års reglen fornæste syn, som du "udnytter" i dit tænkte eksempel. Så hvis du først skal have din bil synet igen om 7 1/2 år så er din bil blevet veteran registreret hvilket du, eller tidligere ejer, selv skulle bede om at få. Det sker ikke automatisk som nedsættelse af vægtafgift gør. Men det betyder ikke at du så er veteranbils forsikret med de goder som det giver. Det skal du også selv sørge for. Derudover er der 4 hovedregler for veteran registrering, og det er den første som er kernen.
Må kun benyttes lejlighedsvis.
Må ikke benyttes til erhvervsmæssig personbefordring.
Må ikke benyttes til transport af farligt gods.
Må ikke udlejes uden fører.

Men held og lykke med projektet. En amazon ser også godt ud når den er sænket.

Jeg troede faktisk at de 8 år til syn galt alle veteran biler.. jeg har ikke selv tilmeldt den noget, men jeg ved at den tidligere ejer havde veteranforsikring på den. Jeg har bare ringet til tryg og fået en ansvars forsikring på den. jeg har ikke nogen bil ved siden af. og køre i den som hverdags bil, som jeg godt må (ifølge min forsikringsmand).. men skal den synes hver 2. år så ?
Nuværende og første bil
Volvo Amazon 121, 1963

Tidligere motorcykler:
KTM 620 LC4 supermotard
Yamaha WR 450 2-trac (2-hjuls trukket)
Yamaha r6
Jens L
Bruger
Bruger

Indlægaf Jens L » ons aug 08, 2012 23:02 pm

Klågem skrev:Smid sænkningsfjedrene fra biltema på. De sænker bilen 50 mm og er TÜV Mærket. Så har du lukket munden på alle dem der ikke svarer på andet end loven og ikke på det konkrete spørgsmål.

perfekt! jeg kan sagtens leve med 50mm.
jeg har bare ikke kunne finde nogen fjedre der kunne sænke bilen mere end 40mm.. :)
Nuværende og første bil
Volvo Amazon 121, 1963

Tidligere motorcykler:
KTM 620 LC4 supermotard
Yamaha WR 450 2-trac (2-hjuls trukket)
Yamaha r6
Jens L
Bruger
Bruger

Indlægaf Sander » tors aug 09, 2012 7:49 am

Jens L skrev:
Sander skrev:
Du blander to ting sammen. Det er veteranbils registrering (også kaldet veteransyn) som Hr.Småsur indleder med "Du glemmer helt den slags problemer du kan løbe ind i, som går ud på, at andre får ondt i bagen over din udnyttelse af Veteranbils-registreringen"
Altså 8 års reglen fornæste syn, som du "udnytter" i dit tænkte eksempel. Så hvis du først skal have din bil synet igen om 7 1/2 år så er din bil blevet veteran registreret hvilket du, eller tidligere ejer, selv skulle bede om at få. Det sker ikke automatisk som nedsættelse af vægtafgift gør. Men det betyder ikke at du så er veteranbils forsikret med de goder som det giver. Det skal du også selv sørge for. Derudover er der 4 hovedregler for veteran registrering, og det er den første som er kernen.
Må kun benyttes lejlighedsvis.
Må ikke benyttes til erhvervsmæssig personbefordring.
Må ikke benyttes til transport af farligt gods.
Må ikke udlejes uden fører.

Men held og lykke med projektet. En amazon ser også godt ud når den er sænket.

Jeg troede faktisk at de 8 år til syn galt alle veteran biler.. jeg har ikke selv tilmeldt den noget, men jeg ved at den tidligere ejer havde veteranforsikring på den. Jeg har bare ringet til tryg og fået en ansvars forsikring på den. jeg har ikke nogen bil ved siden af. og køre i den som hverdags bil, som jeg godt må (ifølge min forsikringsmand).. men skal den synes hver 2. år så ?

Ja det kan jo bedst besvares med; Hvordan kan man se om ens bil er veteran registreret. Jeg ved det ikke, kan ikke huske det. og for et hurtigt svar har jeg sendt en pb til Hr Småsur. han ved det sikkert. Noget kunne tyde på at den er veteran registreret, for i de fleste selskaber, som veteranforsikrer, er der krav som, et årlig kilometer begrænsning, evt ingen vinter kørsel og evt med tilkøb af ekstra km i form af højere ydelse, aflåst garage og ildslukker i bilen. Skal man opfylde dele af disse så kan man jo lige så godt veteran registrere sit køretøj.
Sidst rettet af Sander tors aug 09, 2012 9:34 am, rettet i alt 2 gange.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Sander » tors aug 09, 2012 9:01 am

hr-jp skrev:Sander ->
Udlejning med fører?? - Det må være det vi andre kalder erhvervsmæssig..... Altså mod betaling!
Eller er det bare et begreb man har opfundet, for at omgå reglerne?? - Og husk nu, at alle gør det, gør det ikke lovligt!!

At man tolker eller fortolker på en lovtekst kan ikke sidestilles med at man er enig i indholdet.

"Eller er det bare et begreb man har opfundet" Hvorfor skriver du det. Kan man ikke leje en bil, til sit arrangement, med fører? Hvorfor skal du fortælle mig "at selvom alle gør det så gør det ikke lovligt!" . Du misbruger min tolkning. Jeg har på ingen måde givet udtryk for dette , ved at komme med en tolkning ud fra dit spg. "Når du nu skriver: Ikke erhvervsmæssig transport..... Så mener du altså at alle der kører f.eks. bryllupskørsel overtræder gældende lovgivning, hvis de kører på veteran registrering". Du lagde jo selv op til at jeg skulle tolke på paragrafferne, i dit forrige indlæg. Jeg skære det ud. Jeg mener ikke jeg tolker. Nu skrives der jo i loven, ikke til erhvervsmæssig udrykning og udlejning. så ræsonnerer jeg , hvis udlejning kommer ind under erhvervsmæssigt kørsel så ville lovteksten vel ikke særskilt nævne udlejning og derfor tolkede jeg det som jeg gjorde dog uden at sætte mig ind i hvad begrebet erhvervsmæssig befordring dækker. Det kan du jo passende gøre, for du ræsonnere da ivrigt på det.
Jeg synes du er derude hvor du vil have, hvis jeg nævner at sort er en køn farve, at det må betyde jeg synes hvid er grim og det vil du gerne have jeg redegør for hvorfor den er.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Klågem » tors aug 09, 2012 9:32 am

En veteranbil må ikke bruges til bryllupskørsel uden specielforsikring. Emnet var oppe for flere år siden. Småsur har det på skrift et eller andet sted.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Gyzz » tors aug 09, 2012 11:39 am

Hej,

de 8 år mellem syn er relateret til alderen på din bil, efter bilen bliver 35 (så vidt jeg husker) kan du få den registreret som veteran, hvilket giver 1/4 vægtafgift og 8 år mellem syn.

så er der lavet nogle specielle forsikringer hvis man har et gammelt køretøj som man ikke bruger som "Normalt", se:

https://www.runa.dk/Beregn-pris/Veteran

så hvis du vælger at få den forsikret på en special veteran/klasikker forsikring, er der krav til hvilket formål du må bruge bilen til og hvormeget den må køre, og normalt skal du dokumentere at du har en anden "hverdagsbil" hvis det er bil du vil forsikre.

da du har snakket med din forsikring og de bekræfter at du må køre privat i den, så lyder det som at du har den på "normal" dækning, og der derfor ikke er noget problem :D :D :D

når det så er sagt, så må vi vel tilbage til din sænkning af bilen 8) 8) :wink:

MVH
Gyzz
Nu: BMW 530Da 07'
Tidligere: Volvo 850 T-5R sort 95', 745 89', S80 drivE 09'
Gyzz
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Bjæverskov

Indlægaf nj » fre aug 10, 2012 8:53 am

Gyzz skrev: de 8 år mellem syn er relateret til alderen på din bil, efter bilen bliver 35 (så vidt jeg husker) kan du få den registreret som veteran, hvilket giver 1/4 vægtafgift og 8 år mellem syn.

1/4 vægtafgift mener jeg kommer helt automatisk til alle biler, når de bliver 35 år. Herefter kan den ved næste syn omregistreres til 8 års veteransyn. Derefter bliver den så indkaldt til syn, når den bliver 40 år, og efterfølgende hvert 8. år. Selvfølgelig er der flere forskellige ting som synstidspunkt, ejerskifte mm, som har indflydelse på dette.
Niels Jørgen

Nuværende: 480ES 87, C30 11
Tidligere: 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubi 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67,
P1800 62, C70 Coupè 2,5T 99
nj
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Indlægaf hr-jp » fre aug 10, 2012 23:56 pm

Du må meget undskylde Sander..... Men jeg er hamrende fløjtende ligeglad med din tolkning....
Det ER OG BLIVER ULOVLIGT at køre e.g. brullupskørsel, hvis ikke køretøjet er godkendt til erhvervsmæssigtransport.... Det er på godt dansk limusinekørsel.......
Det var måske noget man burde tænke over, det kunne jo være der var en flok mennesker i veteranbranchen, der berettiget, ville gå til angreb på dette, misbrug af længe forhandlede forsikringsaftaler.....
Men nu læser jeg jo kun lovgivningen, jeg hverken tolker eller tyder....... Ej heller spår
hr-jp
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Sander » søn aug 12, 2012 17:55 pm

Hr jp. hvorfor spørger og spørger du så om min opfattelse af noget du allerede ved. Jeg laver et kort resume så du kan overskue det.

I nedestående 1 indlæg du laver, der stiller du mig tydeligt spørgsmål til de paragraffer jeg har fundet. Jeg har mærket dem med fed så du ikke over ser dem

Sander -> Når du nu skriver: Ikke erhvervsmæssig transport..... Så mener du altså at alle der kører f.eks. bryllupskørsel overtræder gældende lovgivning, hvis de kører på veteransyn?????
Iøvrigt må ingen køretøjer benyttes til transport af farligt gods, med mindre de er godkendt til det (Eller godset er rødhåret :D

I dit 2. indlæg vil du igen diskuterer min tolkning og stiller igen spørgsmål.
Sander ->
Udlejning med fører?? - Det må være det vi andre kalder erhvervsmæssig..... Altså mod betaling!
Eller er det bare et begreb man har opfundet, for at omgå reglerne?? - Og husk nu, at alle gør det, gør det ikke lovligt!!

Nu fortæller du mig at nu er du ligeglad med min tolkning og nu fortæller du at det er ER OG BLIVER ULOVLIGT at køre e.g. brullupskørsel, hvis ikke køretøjet er godkendt til erhvervsmæssigtransport og så henvender du dig til alle og siger at nogen burde kigge på dette misbrug.
Jamen tak for oplysningen og det staves bryllup. Men hvad i alverden får dig så til at stille mig spørgsmålet "Så mener du altså at alle der kører f.eks. bryllupskørsel overtræder gældende lovgivning, hvis de kører på veteransyn?????" Når DU KAN FORTÆLLE MIG AT sådan det er. Det ville klæ dig at respektere min hensigt fra starten, som tidligere nævnt, blot at hjælpe Jens L som har misforstået noget og nævne at ved veteranregistrering er der ikke kun er det ene punkt ( daglig brug ) som kan misbruges, men at der er flere andre regler, og så selv at have kommet med svaret på det.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Hr. SmåSur » man aug 13, 2012 9:52 am

Lad os undgå mudderkast (personlige kommentarer etc.) mv. - og hold venligst debatten rimeligvis til emnet uden personfnidder. :)
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Dixie4y » ons aug 29, 2012 20:15 pm

Du spørger hvad du skal være opmærksom på ved sænkning af din Volvo.

Den skal spores; det kaldes Toe-in eller Toe-out samt Cambervinkel.....begge dele !! (man kan normalt ikke indstille nye bilers Cambervinkel) så derfor er du nød til at finde en ælder dygtig mekaniker eller et styrtøjsværksted der ved hvad de har med at gøre, hvis sådanne værksteder stadig findes.

Hilsen
fra Randers
Brugeravatar
Dixie4y
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 8930 Randers

Foregående

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser